رئیس محیط زیست شهرتهران گفت: طبق مصوبه سال گذشته شورای شهر، نمک پاشی برای مقابله با یخبندان ممنوع بوده و شهرداری باید از ترکیبات جایگزین (محلول یخ زدا) استفاده کند.

نمک پاشی برای مقابله بایخبندان ممنوع

سلامت نیوز:رئیس محیط زیست شهرتهران گفت: طبق مصوبه سال گذشته شورای شهر، نمک پاشی برای مقابله با یخبندان ممنوع بوده و شهرداری باید از ترکیبات جایگزین (محلول یخ زدا) استفاده کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،محمد حسین بازگیر رئیس محیط زیست شهر تهران ،درباره نمک پاشی در معابر شهری برای مقابله با یخبندان اظهار، داشت: نمک پاشی برای مقابله با یخبندان نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا آخرین گزینه و راهکار است، البته این گزینه نهایی باید به شکل ترکیب شده با شن و ماسه و به میزان مناسب و در مناطقی خاص استفاده شود.


وی ادامه داد: نمک پاشی در فضای سبز و مجاورت درختان به هیچ عنوان صحیح نیست چرا که باعث شوری آب، برهم خوردن آبهای سطحی و زیرزمینی، تخریب ترکیب و بافت خاک و در نهایت ایجاد مشکل در رشد زیست مندان است.


رئیس محیط زیست شهر تهران تصریح کرد: نمک پاشی برای مقابله با یخبندان نه تنها باعث مشکلات زیست محیطی می شود بلکه باقی مانده آن موجب تخریب تاسیسات شهری همانند آسفالت خیابانها می شود.


بازگیر درباره تاثیر نمک پاشی برای سلامت افراد نیز گفت: بعد از اتمام برف و یخبندان وقتی همه چیز خشک می شود نمک های باقی مانده بر اثر وزش باد یا جابجایی خودروها، تحت عنوان غبار بر سلامت افراد تاثیر منفی میگذارد.


وی با بیان اینکه اثرات مخرب نمک پاشی بیشتر از آثار مثبت آن است، افزود: دنیا برای مقابله با یخبندان به سمت استفاده از ترکیبات جدید سازگار با محیط زیست روی آورده است که از آن با نام محلول یخ زدا یاد می شود.
رئیس محیط زیست شهر تهران گفت: منیزیم، کلسیم و استات از جمله مواد تشکیل دهنده محلول یخ زدا هستندکه بر محیط زیست آسیبی وارد نکرده و مشکلات حاصل از نمک پاشی را هم ندارد.


بازگیر بیان داشت: محلول های یخ زدا در کشور به میزان نیاز تولید می شود و در این زمینه مشکلی نداریم.
وی تاکید کرد: طبق مصوبه سال گذشته شورای شهر تهران، نمک پاشی ممنوع اعلام و استفاده از ترکیبات جایگزین توصیه شده که در این بین شهرداری هم تامین مواد جایگزین نمک پاشی را متقبل شده است.
رئیس محیط زیست شهر تهران گفت: عملیاتی شدن تصمیات نیازمند درک اهمیت و لزوم اجرای آن از جانب تمامی ارگان های مسئول است و اگر اکنون در سطح شهر از نمک برای مقابله با یخبندان استفاده شود بیانگر این موضوع می باشد که هنوز برخی استفاده از نمک را بهتر می دانند.
بازگیر افزود: ما به عنوان دستگاه ناظر در این باره بررسی کرده و مراتب را به مسئولان اجرایی مقابله با یخبندان گوشزد خواهیم کرد.
وی در پایان گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار، نگاه همه به ویژه مسئولان اجرایی باید همه جانبه باشد، همانطور که به فکر رفع گرفتاری تردد مردم هستیم باید به فکر درختان و سلامت آنها نیز باشیم چرا که مردم برای زندگی با کیفیت، نیازمند محیط سالمی هستند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha