معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران از اجرای «پویش پذیرش در سرما» به منظور پذیرش افراد بی خانمان و بی سرپناه در شب‌های سرد زمستان توسط مراکز بهبودی اقامتی بهزیستی استان تهران خبر داد.

بهزیستی برای بی‌خانمان‌ها در شب‌های سرد تهران چه کرده است؟

سلامت نیوز: معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران از اجرای «پویش پذیرش در سرما» به منظور پذیرش افراد بی خانمان و بی سرپناه در شب‌های سرد زمستان توسط مراکز بهبودی اقامتی بهزیستی استان تهران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،حمیدرضا شمسی اعلام کرد: پویش پذیرش در سرما هم اکنون توسط بهزیستی استان تهران با همکاری شهرداری تهران در روزهای سرد زمستان به صورت ضربتی اجرا می شود.

وی در ادامه گفت: در این پویش پرسنل مراکز اقامتی میان مدت بهزیستی به طور داوطلبانه و خودجوش با گشت در سطح شهر نسبت به هدایت افراد بی سرپناه و بی خانمان به گرمخانه‌های شهرداری اقدام می‌کنند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران همچنین افزود: با توجه به برودت سرما در سطح کشور و استان تهران این طرح به طور ضربتی اجرا و در این مراکز با ارائه خدمات مددکاری توسط مددیاران اعتیاد، در صورت تمایل، این افراد در مراکز اقامتی میان مدت (ماده ١٥) بهزیستی پذیرش می شوند.

شمسی ادامه داد: در حال حاضر حدود ٢٠٥ مرکز اقامتی میان مدت ماده ١٥ در استان تهران وجود داشته که به موجب این طرح هر مرکز نسبت به پذیرش کاملا رایگان ٣ نفر از این افراد جهت درمان سوء مصرف مواد اقدام می کند.

وی در ادامه عنوان کرد: همچنین آنکه چنانچه معتادان متجاهر توسط نیروی انتظامی از سطح شهر جمع آوری شوند نیز به مراکز ماده ١٦ بهزیستی وارد و در آن مرکز تحت برنامه‌های ساماندهی جهت ترک مواد مخدر مصرفی شان قرار می‌گیرند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران تاکید کرد: این طرح به طور خودجوش توسط مراکز ارائه شده و ما نیز به عنوان بهزیستی استان تهران هرگونه همکاری و کمکی را در جهت اجرای هرچه بهتر آن با مراکز خواهیم داشت با امید آنکه در شب های سرد زمستان کمتر شاهد حضور افراد بی سرپناه و بی‌خانمان در سطح شهر باشیم.

شمسی گفت: در حال حاضر علاوه بر بهزیستی و شهرداری، NGO هایی همچون "پایان کارتن خوابی" نیز نسبت به ساماندهی و تامین مایحتاج این افراد در شبهای سرد زمستان فعال هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha