یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به افزایش بدهی بیمه های درمانی به بیمارستان ها گفت: بیمارستان های علوم پزشکی حدود 11 هزار میلیارد تومان از بیمه های درمانی طلب دارند.

مطالبه 11هزار میلیاردی بیمارستانها از بیمه‌ها

سلامت نیوز:یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به افزایش بدهی بیمه های درمانی به بیمارستان ها گفت: بیمارستان های علوم پزشکی حدود 11 هزار میلیارد تومان از بیمه های درمانی طلب دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،محمدنعیم امینی فرد با بیان اینکه تأخیرها در پرداختی بیمه سلامت به بیش از یکسال رسیده است و این وضعیت نامناسب است، اظهارداشت: بر اساس گزارش های وزارت بهداشت بیمارستان های علوم پزشکی حدود 11 هزار میلیارد تومان از بیمه های درمانی طلب دارند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از نگرانی های موجود ارائه خدمات در بیمارستان ‌ها است که کسری ها و مشکلاتی که بیمه های درمانی ایجاد کرده اند بر خدمات ارائه شده تأثیر بگذارد ضمن اینکه دستمزدهای کادر پزشکی بیمارستان ها و شرکت های دارویی و داروخانه نیز با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: موضوع بدهی بیمه ها و نحوه پرداخت آن در بودجه 95 دیده شده که در لایحه دولت فروش اوراق مشارکت مطرح شده است و طبق آئین نامه آن باید سازمان های بیمه گر و وزارت رفاه دارایی های خود را آماده می کردند تا وثیقه گذاشته شود و سازمان های بیمه گر باید به این آئین نامه عمل کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در بودجه‌ سال ۹۴ به طور کامل به کسری اعتبارات بیمه ‌ها توجه نشد، تصریح کرد: در اصلاحیه بودجه، سازمان برنامه ریزی اقدام به رفع مشکل کرد و ۸ هزار میلیارد تومانی که بیمه ها به شرکت های دارویی، تجهیزاتی، پرستاران، پزشکان و پیراپزشکان بدهی دارند در این اصلاحیه مطرح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha