با صدور کیفرخواست برای عاملان اسیدپاشی به مدیر بیمارستان ضیائیان تهران این پرونده به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

سلامت نیوز: با صدور کیفرخواست برای عاملان اسیدپاشی به مدیر بیمارستان ضیائیان تهران این پرونده به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، 2 متهم پرونده كه عمو و برادرزاده هستند از مدتی قبل با سپردن وثیقه آزاد شده بودند.ماجرای این اسیدپاشی به آذرماه سال 93 برمی‌گردد. شب حادثه 2موتور‌سوار كه نقاب به چهره داشتند، در تاریكی شب به دكتر سیامند انوری، مدیر بیمارستان ضیائیان اسید پاشیدند و گریختند. در این حادثه به چشم چپ دكتر انوری آسیب جدی وارد شد؛

طوری كه ساعتی بعد از حادثه او در بیمارستان فارابی تحت عمل جراحی قرار گرفت. در چنین شرایطی جست‌و‌جوی كارآگاهان برای شناسایی عاملان اسیدپاشی شروع شد و آنها در نخستین اقدام به تحقیق از قربانی حادثه كه روی تخت بیمارستان بود، پرداختند. هرچند او در ابتدا گفت كه با هیچ‌كس خصومت ندارد اما وقتی سؤال و جواب‌ها ادامه یافت مشخص شد كه او با یكی از پزشكان بیمارستان دچار مشكل شده است.

بررسی‌ها نشان می‌داد كه این پزشك بارها با دكتر انوری درگیری لفظی پیدا كرده بود و كاركنان بیمارستان نیز می‌دانستند این 2نفر با یكدیگر میانه خوبی ندارند. در همین حال وقتی مكالمات تلفنی فرد مظنون مورد بررسی قرار گرفت، مشخص شد كه او با برادر‌زاده 21ساله‌اش روز حادثه بارها تماس گرفته و ممكن است برادرزاده‌اش همدستش باشد. عمو و برادرزاده دستگیر شدند و به اسیدپاشی اقرار كردند.

طراح این نقشه اسیدپاشی كه پزشكی 40ساله و عضو هیأت علمی دانشگاه بود، در بازجویی‌ها انگیزه خود را انتقام‌جویی از مدیر بیمارستان عنوان كرد.وی گفت: من در بیمارستان احساس می‌كردم مورد ظلم واقع شده‌ام. به‌دلیل گزارش‌هایی كه دكتر انوری علیه من تهیه می‌كرد، وضعیت شغلی مناسبی نداشتم. تلاش كردم مشكلاتم را برطرف كنم اما وقتی فهمیدم این تلاش‌ها نتیجه‌ای نمی‌دهد تصمیم گرفتم با اسیدپاشی دكتر انوری را گوشمالی دهم.بعد از تكمیل تحقیقات، قاضی جنایی كیفرخواست این پرونده را صادر كرد تا متهمان در دادگاه كیفری استان تهران پای میز محاكمه بروند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha