شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 199208

بااینکه استفاده از نخ دندان یکی از توصیه های جدی و همیشگی پزشکان است تحقیقات اخیر نشان داده است که این نخ ها چندان تفاوتی در سلامتی دهان و دندان ایجاد نمی کنند.

آیا استفاده از نخ دندان واقعاً مفید است؟

سلامت نیوز: بااینکه استفاده از نخ دندان یکی از توصیه های جدی و همیشگی پزشکان است تحقیقات اخیر نشان داده است که این نخ ها چندان تفاوتی در سلامتی دهان و دندان ایجاد نمی کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی؛ هیچ شواهد کافی مبنی بر اثرگذار بودن نخ دندان وجود ندارد. پزشکان می گویند تمیز کردن سطح داخلی دندان ها اهمیت بالایی دارد که می توان با محصولاتی به‌غیراز نخ دندان هم این کار را انجام داد. البته تصمیم پزشک شما در این مورد تعیین کننده است.

جالب است بدانید که بازار نخ دندان در استرالیا 26 میلیون دلار می ارزد و بااینکه به تازگی تردیدهایی در مورد لزوم استفاده از این محصول بهداشتی به گوش می رسد بسیاری از گروه های برجسته علمی مردم را به کشیدن نخ دندان تشویق می کنند. البته یکی از پزشکان سیدنی می گوید پاک کردن میان دندان ها اهمیت بالایی در بهداشت دهان و دندان دارد اما کشیدن نخ دندان لزوماً بهترین راه این کار نیست. همچنین استفاده اشتباه از نخ دندان یا به سختی کشیدن آن لای دندان ها می تواند به بیماری لثه منجر شود و اوضاع را از آن که هست خراب‌تر کند.

درواقع حرف پزشکان این است که بهتر است حتماً از ابزاری برای پاک کردن دندان ها استفاده کنید اما دندان پزشک شما بهترین گزینه را برای شما انتخاب خواهد کرد. مرکز ملی سلامت دهان استرالیا در برنامه های خود به 11 مورد از مراقبت های دندان اشاره می کند اما استفاده از نخ دندان در هیچ کدام از آن‌ها نیست. در این برنامه توصیه شده است که دو بار در روز با خمیردندان فلوراید دار مسواک بزنید، از دهان شویه فلوراید دار استفاده کنید و میزان مصرف نوشیدنی های قندی را کاهش دهید.

منبع: دیلی میل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha