نماینده مردم سردشت‌ و پیرانشهر با یادآوری تعهد وزارت بهداشت برای پرداخت هزینه درمان دانش آموزان شین آبادی به مبلغ سالانه یک میلیارد تومان به بیمارستان مربوطه، گفت: پیگیر تاخیر صورت گرفته هستم.

تاخیر وزارت‌بهداشت در پرداخت هزینه درمان دختران شین‌آبادی

سلامت نیوز:نماینده مردم سردشت‌ و پیرانشهر با یادآوری تعهد وزارت بهداشت برای پرداخت هزینه درمان دانش آموزان شین آبادی به مبلغ سالانه یک میلیارد تومان به بیمارستان مربوطه، گفت: پیگیر تاخیر صورت گرفته هستم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، رسول خضری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در توضیح وضعیت درمان دانش آموزان روستای شین‌آباد، گفت: حدود یک ماه گذشته جلسه ای با حضور رئیس تیم پزشکی این کودکان همچنین هادی ایازی معاون وزیر بهداشت و درمان به عنوان مسئول تام‌الاختیار وزیر در این زمینه، معاونان مالی و درمان وزارت بهداشت برگزار شد، که در این جلسه ایازی وعده پرداخت هزینه درمان معوقه این کودکان به بیمارستان را داد اما متاسفانه این منابع هنوز تحقق نیافته است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه بر اساس وعده‌ای که در گذشته داده شد باید هر سال یک میلیارد به بیمارستان فاطمة الزهرا تهران برای هزینه درمان این کودکان پرداخت شود، تصریح کرد: این مبلغ در مدت اخیر پرداخت نشده است هرچند برای جبران کمبودهای تحمیل شده به این دانش آموزان باید هزینه درمان آنها به بیمارستان پرداخت شود.

وی افزود: توافق نامه‌ای در گذشته نیز امضا شد تا این دانش آموزان دغدغه روند درمان خود را نداشته باشند، این اقدام باید به نحو احسن انجام گیرد، البته در سال اول برای درمان سوختگی دانش آموزان شین‌آبادی یک میلیارد و نیم به بیمارستان مذکور پرداخت شد تا کار درمان این کودکان توسط پزشکان متخصص انجام گیرد و رزیدنت ها به امور آنها نپردازند.

خضری یادآور شد: بعد از پرداخت یک میلیارد و نیم در سال نخست باید سالانه نیز یک میلیارد هزینه درمان این کودکان به بیمارستان پرداخت شود، وزارت بهداشت و درمان نسبت به بیمارستان تعهداتی دارد لذا در صورت عدم پرداخت آنچه متعهد شده سبب دلسردی دانش آموزان شین آبادی می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پیگیر وضعیت درمانی دانش آموزان آسیب دیده شین آبادی خواهم بود، گفت: با توجه به اهمیت موضوع همچنان پیگیر مسئله هستیم تا هزینه درمان این دانش آموزان پرداخت شد. در حقیقت رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر بهداشت و درمان متعهد به کمک برای درمان این دانش آموزان شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha