معاون هماهنگ‌کننده دانشگاه بقیه‌الله و دبیر اجرایی دومین کنگره ملی تروما گفت: آموزش تروما در کشور ما باید به یک فرهنگ تبدیل شود که لازمه آن شروع این آموزش از مراحل دبستان تا قبل از ورود به دانشگاه است و مردم کشور باید آموزش‌های ابتدایی CPR از قبیل تنفس مصنوعی و باز کردن راه‌های تنفسی را بیاموزند.

نقش توجه به‌ تروما در پیشگیری از مرگ در حوادث/ مردم باید آموزش‌های ابتدایی CPR را بیاموزند

سلامت نیوز:معاون هماهنگ‌کننده دانشگاه بقیه‌الله و دبیر اجرایی دومین کنگره ملی تروما گفت: آموزش تروما در کشور ما باید به یک فرهنگ تبدیل شود که لازمه آن شروع این آموزش از مراحل دبستان تا قبل از ورود به دانشگاه است و مردم کشور باید آموزش‌های ابتدایی CPR از قبیل تنفس مصنوعی و باز کردن راه‌های تنفسی را بیاموزند.

گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،به متولیان ، اولین کنگره تروما در سال 1393 با موضوع پیشگیری و فرهنگ‌سازی برگزار شد که در نتیجه آن شاهد کاهش آمار کشته‌های تصادفات در سطح کشور بودیم اما آمار ثبت شده نشان‌ می‌دهد که در حال حاضر سالانه 20 هزار نفر در لحظه بروز حوادث کشته می‌شوند که امیدواریم با برگزاری دومین همایش تروما این آمار را به طور چشمگیر کاهش پیدا کند.

وی در ادامه عنوان کرد: دومین کنگره تروما از تاریخ 13 تا 16 آذر ماه در محل تالار کتابخانه ملی برگزار می‌شود. موضوع دومین کنگره تروما مباحث درمان و تازه‌های درمان خواهد بود که متخصصان در این خصوص بحث‌های لازم را انجام داده و آموزش‌های لازم نیز داده می‌شود.

وی افزود: تا کنون برای دومین کنگره تروما 240 مقاله، 37 سخنرانی پذیرفته شده است که 145 به صورت پوستر خواهد بود ضمن این که مقالات دانشجویی نیز در این همایش دریافت شده است.

متولیان در خصوص محورهای همایش، گفت: محورهای همایش در خصوص روش‌های پیشگیری، فناوری‌های نوین، تریاژ در تروما، سامانه‌های ثبت تروما، پرستاری در تروما و اختلالات روانی در تروما خواهد بود و نهادهای بسیج جامعه پزشکی، هلال‌احمر، تأمین اجتماعی، اورژانس کشور در برگزاری این همایش با ما همکاری می کنند.

معاون هماهنگ‌کننده دانشگاه بقیه‌الله و دبیر اجرایی دومین کنگره ملی تروما در توضیح تروما اظهار داشت:  هر حادثه و ضربه که به صورت روحی و جسمی به بدن وارد می‌شود را تروما می‌گویند، لازم است بدانیم حساسیت تروما به قدری بالاست که در هنگام بروز ایست قلبی بیش از 5 دقیقه فرصت داریم تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنیم، که لازمه آن فراگرفتن آموزش های لازم توسط افراد جامعه و متخصصان است.

وی در خصوص مخاطبین این همایش، عنوان کرد: جراحان، ارتوپدها، جراحان پلاستیک، پرستاران و تکنسین‌های مرتبط با رشته تروما در این همایش شرکت می‌کنند.

متولیان در پایان گفت: آموزش تروما در کشور ما باید به یک فرهنگ تبدیل شود که لازمه آن شروع این آموزش از مراحل دبستان تا قبل از ورود به دانشگاه است و مردم کشور باید آموزش‌های CPR لازم از قبیل تنفس مصنوعی و باز کردن راه‌های تنفسی را بیاموزند تا بتوانند در هنگام بروز حوادثی مانند تصادفات در لحظه به بیمار کمک کنند.

معاون هماهنگ‌کننده دانشگاه بقیه‌الله و دبیر اجرایی دومین کنگره ملی تروما، ادامه داد: نیاز است برای ایجاد فرهنگ‌سازی در زمینه تروما وزارت علوم، آموزش و پرورش، رسانه‌ها مشارکت لازم را داشته باشند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha