دومین بخش مسمومین برای ارائه خدمات درمانی و فوریتی به ساكنان غرب و جنوب غرب تهران در بیمارستان شهدای یافت آباد راه‌اندازی ش

 دكترسید علی ابطحی سرپرست دانشگاه علوم پزشكی ایران با اشاره به جمعیت 10 تا 15 میلیونی كلان شهر در تهران و وجود تعداد محدودی تخت بستری و مراقبت ویژه مسمومیت‌ها گفت: آغاز به كار بخش تخصصی مسمومین و گروه پزشكی قانونی در بیمارستان شهدای یافت آباد، نقش موثری در نجات به موقع جان بیماران ساكن مناطق غرب و جنوب غرب شهر تهران خواهد داشت.

وی افزود: نیاز به بخش مراقبتهای ویژه ICU یكی از مهمترین اولویت‌های راه‌اندازی بخش مسمومین است كه هم اكنون با تخصیص بودجه‌ای مصوب تعدادی از تخت‌های ویژه بیمارستان شهدای یافت آباد برای درمان به موقع این بیماران اختصاص یافته است.

دكتر ابطحی با اشاره به تفكیك اورژانس مسمومیت‌ها از بخش اورژانس عمومی این بیمارستان یادآور شد: این اقدام در كنار تلاش درمانی متخصصان مسمومیت و مراقبت‌های ویژه می‌تواند به رضایت‌مندی بیشتر مراجعان كمك كند.

گفتنی است، مسمومیت با دارو، مسمومیت با مواد شوینده و فرآورده‌های نفتی بویژه در اطفال، مسمومیت‌های غذایی و یا مسمومیت با گاز مونواكسید كربن و مسمومیت با مواد مخدر به ترتیب بیشترین میزان مراجعات به بخش مراقبت‌های ویژه مسمومین را به خود اختصاص می‌دهد.


در حال حاضر بیمارستان لقمان حكیم وابسته به دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی و بیمارستان شهدای یافت آباد وابسته به دانشگاه علوم پزشكی ایران دو بخش دانشگاهی رسیدگی به مسمومین به ترتیب در مناطق جنوب و جنوب شرق همچنین غرب و جنوب غرب محسوب می‌شوند.

لازم به ذكر است، در صورت هرگونه مشاهده مواردی از مسمومیت در هر نقطه از كشور با شماره  تلفن 115می‌توان از خدمات سریع اورژانس كشور بهره‌مند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha