رییس دوازدهمین كنگره سالیانه تازه‌های قلب و عروق ایران با بیان اینكه بیماریهای قلبی دشمن درجه یك مشترك و همه‌گیر در جهان به شمار می‌آید، گفت: شعار امسال این كنگره قلب، مهربانی و سلامت است.

دكتر مسعود قاسمی در مراسم گشایش این كنگره كه به همت انجمن آترواسكلروز ایران برگزار ‌شده است، هدف از برگزاری كنگره‌های سالیانه را ارایه آخرین دستاوردهای علمی در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان و تبادل نظر با متخصصان و اساتید برجسته و مجرب برشمرد و افزود: هنوز بیماریهای قلب و عروق بیشترین درصد مرگ و میر در جهان را به خود اختصاص داده است. اما این در حالی است كه با تلاش گسترده و همه جانبه می‌توان با اولین عامل مخاطره آمیز زندگی بشری مقابله كرد.


به گزارش ایسنا، دكتر مسعود اسلامی دبیرعلمی دوازدهمین كنگره سالیانه تازه‌های قلب و عروق به وجود 10 میهمان و سخنران خارجی از كشورهای آلمان، آمریكا، كانادا،‌ عربستان سعودی، تركیه، انگلستان، ایتالیا، ارمنستان اشاره كرد و افزود: در این كنگره هم چون سالیان گذشته پرستاران حضور پرشوری داشته‌اند و تاكنون یكهزار نفر برای شركت در این كنگره ثبت نام كرده‌اند.


وی ارایه تازه‌های قلب و عروق و پرهیز از سخنرانی‌های تكراری، برگزاری 2 پانل با عنوان سندرم حاد كرونر و هایپرتانسیون به عنوان شایعترین بیماریها را از برنامه‌های این كنگره سه روزه برشمرد و افزود: همچنین در این كنگره دو سمپوزیوم كارگذاری« DEVIC‌» در بیماران قلبی و تغذیه در بیماران قلبی و كارگاه‌های متعدد ویژه پزشكان و پرستاران برگزار می‌شود.

دكتر اسلامی تغذیه در بیماران قلبی را از مباحث نوین مطرح در این كنگره عنوان كرد و افزود: در روز پنج شنبه هم 4 بیمار برای انجام Live casc در بیمارستان پیامبران انتخاب شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha