مدیر كل دفتر فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: پرونده الكترونیك سلامت امسال همزمان با اجرای طرح پزشك خانواده برای تمام ساكنان در 3 استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌شود.

پرونده الكترونیك سلامت امسال برای تمام ساكنان 3 استان ایجاد می‌شود
به گزارش سلامت نیوز ، ابوالحسن مقبل در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: طرح پرونده الكترونیك سلامت ایرانیان از سال گذشته در 15 بیمارستان كشور تحت پوشش 5 دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی،درمانی ایران، شهید بهشتی، شیراز و همدان اجرا شد از ابتدای امسال هم این طرح در بیمارستان نكویی قم اجرا شد و نشان داد كه قابلبت اجرا دارد و می‌توان به صورت online اطلاعات بیماران را ثبت و مشاهده كرد.
وی ادامه داد: با توجه به اینكه اولویت وزارت بهداشت اجرای طرح پزشك خانواده است و قرار است امسال این طرح در 3 استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری اجرا شود، همزمان با آن طرح پرونده الكترونیك سلامت نیز برای تمام ساكنان این 3 استان تا آخر سال تشكیل می‌شود.
وی اضافه كرد: زیر ساختهای فنی لازم از جمله ایجاد فیبرنوری برای اجرای طرح پرونده الكترونیك سلامت با همكاری مخابرات فراهم شده و به زودی كار اجرایی آن آغاز می‌شود، مشكلی كه قبلاً وجود داشت این بود كه به علت موازی كاری سرعت كار كم بود اما با مدیریت جدید وزارت بهداشت و تعریف ارتباط بین بخشهای مختلف این وزارتخانه سرعت كار بالا رفته است.
مدیر كل دفتر فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: با اجرای این طرح برای هر فرد ساكن این 3 استان یك پرونده الكترونیك سلامت تشكیل می‌شود و تمام بیمارستان‌ها، مراكز بهداشتی و درمانی و حتی مطب‌ها به این شبكه متصل می‌شوند و برای تأمین امنیت این سیستم دسترسی بیمار، پزشك، بیمارستان و مراكز مجاز دیگر تعریف می‌شوند و البته ستاد مركزی وزارت بهداشت به كل این سیستم دسترسی دارد.
مقبل افزود: مطابق این طرح پرونده الكترونیك سلامت باید برای تمام آحاد جمعیت كشور و فعلاً جمعیت این 3 استان تا دورترین نقاط صعب العبور تشكیل شود و تمام خدمات بهداشتی و درمانی كه در این استانها به افراد ارائه می‌شود در پرونده الكترونیك آنها ثبت می‌شود.
وی ادامه داد: اقدامات لازم برای تأمین امنیت این سیستم و جلوگیری از نشت اطلاعات آن به خارج از سیستم انجام شده است، این سیستم تحت اینترنت نیست بلكه تحت شبكه داخلی اینترانت است و محرمانه بودن اطلاعات سلامت افراد حفظ می‌شود.
وی گفت: مطابق این طرح در تمام مطب‌های پزشكان نیز یك وسیله ارتباط با این شبكه قرار می‌گیرد و با استفاده از كارت پرونده الكترونیك كه در اختیار بیمار است و با كشیدن آن و ورود رمز پزشك مطب به بخشی از اطلاعات كه مورد نیاز وی است دسترسی پیدا می‌كند و اگر به اطلاعات بیشتری نیاز داشت می‌تواند وارد سایت شود و اطلاعات مورد نیاز مجاز را دریافت كند.
مقبل افزود: با اجرای طرح پرونده الكترونیك سلامت ایرانیان علاوه بر انتقال سریع اطلاعات مردم خدمات دیگری از جمله انتقال اطلاعات دارویی در آینده، انتقال اطلاعات مورد نیاز نظام پزشكی، تعرفه‌ها، صدور و تمدید پروانه مراكز بهداشتی و درمانی و حتی صدور گواهی تولد و فوت نیز به صورت online انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha