رییس ششمین كنگره‌ بین‌المللی انجمن جراحان دهان، فك و صورت ایران در افتتاحیه این مراسم اظهار كرد:این انجمن توانست با انجمن DGZI آلمان ارتباط تنگاتنگی را برقرار كند و همین امر موجب برگزاری كلاس‌های آموزشی در این كنگره شده است و در آینده هم این كلاس‌ها برپا می‌شود.

نمایشگاه جانبی كنگره‌ بین‌المللی انجمن جراحان دهان، فك و صورت برگزار شد
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا دكتر امین یمنی گفت: ارتباط فكین با سایر اعضای بدن باعث می‌شود كه جراحان فك و صورت با پزشكان رشته‌های دیگر مانند مغز و اعصاب، دندانپزشكان و متخصصان بیهوشی ارتباط تنگاتنگی داشته باشند؛ بنابراین در كنگره‌های مربوط به این رشته، متخصصان رشته‌های مختلف شركت می‌كنند.

دكتر مهدی جعفری، دبیر علمی ششمین كنگره بین‌المللی انجمن جراحان دهان، فك و صورت ایران نیز در این مراسم تاكید كرد: لازم است كه پزشكان جوان به بحث double qualification توجه كنند؛ چرا كه آینده رشته دهان، فك و صورت وابسته به آن است و بی‌توجهی به این مساله باعث نابودی این رشته در ایران می‌شود، بنابراین لازم است كه در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

دكتر فرزین سركارات ــ دبیر اجرایی كنگره ـ در بخش دیگری از افتتاحیه‌ ششمین كنگره بین‌المللی انجمن دهان، فك و صورت ایران درباره اقدامات انجام شده برای برگزاری این كنگره اظهار كرد: برپایی چنین مراسمی به منابع انسانی و مالی مناسب نیاز دارد. این در حالی است كه انجمن‌های علمی معمولا از هر دو جهت در مضیقه قرار دارند، بنابراین این كنگره‌ها با همت عالی شكل می‌گیرند.

او اضافه كرد: در نمایشگاه این كنگره، 42 شركت و موسسه با آخرین دستاوردهای خود حضور دارند كه 9 شركت حامی مالی ششمین كنگره هستند.

سركارات با اشاره به همكاری انجمن‌های خارجی با این رویداد علمی، گفت: برخی از انجمن‌های فرانسه و آلمان و بعضی موسسات علمی و دانشگاهی با این كنگره همكاری كرده‌اند.

در پایان این مراسم، با اهدای جوایزی از دكتر حسین بهنیا ــ رییس كنگره پنجم، دكتر محمد حسین كلانتر معتمد ــ فعال‌ترین متخصص در ارائه مقالات علمی و رییس شركت حامی مالی كنگره تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha