رییس مرکز تحقیقات چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد: چشم پزشکان کشور موفق به درمان تومورهای چشمی با پلاک های رادیواکتیو شدند.

دکتر سیدمهدی مدرس زاده افزود: در بخش درمان تومورهای چشمی که در بیمارستان رسول اکرم(ص) تهران مستقر است ، متخصصان با قرار دادن نوعی پلاک رادیو اکتیو روی تومور داخل کره چشم در مدت زمان محاسبه شده ای ، قادر به از بین بردن ضایعات سرطانی هستند.
وی ادامه داد: تقریبا تمام تومورهای چشم از شیوع بیشتری در کودکان برخوردار است که در صورت مراجعه به موقع ، متخصصان چشم دانشگاه علوم پزشکی ایران می توانند آن را درمان کنند.
مدرس زاده، با بیان اینکه تمام مبتلایان به بیماری های چشمی توسط متخصصان و چشم پزشکان ایرانی در داخل کشور قابل درمان هستند، گفت: با گسترش امکانات و تجهیزات درمانی در مراکز دانشگاهی، تقریبا همه افراد مبتلا به بیمارهای چشمی در ایران قابل تشخیص و درمان است.
وی افزود: در سال های اخیر بیماری های چشمی در کشور وجود نداشته که قادر به درمان موفق آن نبوده یا مجبور به اعزام به خارج از کشور باشیم.
رییس مرکز تحقیقات چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: از آنجا که پلاک های رادیو اکتیو برای درمان تومورهای چشمی از خارج کشور وارد می شود، در صورت عدم تامین اعتبار لازم از سوی هیات امنای ارزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به دست جراحان می رسد که این مساله روند درمانی را کند می کند یا فرصت درمان را از دست خواهد داد.
مدرس زاده افزود: در صورتی که این پلاک های رادیو اکتیو به موقع از خارج از کشور تامین نشود، می تواند موجب تخلیه چشم شده که این مساله در کودکان خطرناک و نا گوارتر است.
وی، هزینه درمان یک بیمار مبتلا به تومور چشمی در خارج از کشور با بالغ بر 50 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در صورت تامین پلاک رادیو اکتیو که یک پنجاهم هزینه درمان درخارج را دارد، می توان با موفقیت سلامت چشم بیمار را حفظ کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha