همانقدر که بشر نیازمند هوا است، زن به عشق نیاز دارد و مرد به احترام. این مقاله به بررسی عشق و احترام در زن‌ها و مردها پرداخته شده است. صمیمیت بین همسران نتیجه درک این تفاوت است.

راز حفظ کردن مردها در زندگی زناشویی

سلامت نیوز: همانقدر که بشر نیازمند هوا است، زن به عشق نیاز دارد و مرد به احترام. این مقاله به بررسی عشق و احترام در زن‌ها و مردها پرداخته شده است. صمیمیت بین همسران نتیجه درک این تفاوت است.
 
عشق و احترام

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، تحقیقات نشان داده است که مردها اگر مجبور باشند بین عشق و احترام یکی را انتخاب کنند بیشترشان ترجیح می دهند تنها بمانند تا اینکه به آنها بی احترامی شود و از سوی دیگر اکثر خانم ها به عشق و محبت، بیشتر علاقه نشان داده اند.

دنیای مرد ها استدلالی و زن ها احساسی است. راز صمیمیت میان این دو درک تفاوت هایشان است.

بنابراین اگر مردها و زن ها بتوانند یکدیگر را به درستی درک کنند می توانند کنار هم زندگی آرام و بی دغدغه و پر از عشق و احترام داشته باشند.


مفهوم عشق از نظر زن ها

عشق برای زن مفاهیم بسیاری در بردارد. او می خواهد بتواند به مردی كه دوست دارد اعتماد كند و مطمئن شود او می تواند برایش محیطی امن و آینده ای خوب فراهم كند و به نقاط ضعفش توجهی ندارد و درهرحال سرشار از حمایت است.

وقتی مردی تمام عشقش را نثار زنی می كند، در واقع به او این اطمینان را می دهد آنقدر قوی و تزلزل ناپذیر است كه می تواند وفادار باقی بماند و هرگز گمراه نمی شود.

زن عشق را می خواهد تا بدین وسیله بداند عقل مرد تحت هر شرایطی حتی مواقع سخت و بحرانی خوب كار كرده و می تواند از او همیشه حمایت كند.

از نظر زن ها، مردها باید بتوانند روی پای خود بایستند و از نظر مالی و عاطفی توانایی كافی داشته باشند و وقتی زنی بداند كه مرد زندگی اش عاشق اوست هیچ مشكلی حتی مالی نمی تواند اوضاع زندگی شان را به هم بریزد.

چگونه زن ها عشق مردی را درك می كنند


او شنونده خوبی است

وقتی مردی به حرف های زن مورد علاقه اش با صبر و حوصله گوش می كند به او ثابت می كند كه دوستش دارد.

زن ها در خانه بسیار بیشتر از مردها حرف می زنند.

در حقیقت با صحبت كردن قصد ایجاد روابطی محكم و صمیمی دارند و پیوندی عاطفی می خواهند و گاهی اوقات هم در خصوص موضوعی مضطرب و نگران هستند و با حرف زدن می خواهند از اضطراب شان بكاهند.

اما متاسفانه مردها در اینگونه مواقع فكر می كنند باید مشكلی را حل كنند و راه حل ارائه می دهند و بحث را به تصور خودشان تمام كرده و زن را با تمام نگرانی هایش به حال خود رها می كنند و این تصور را در زن به وجود می آورند كه علاقه ای در میان نیست.

وقتی مردی شنونده خوبی است می تواند حامی زن خود باشد و صلح و آرامش آورد.


مهربانی های كوچك

درك این موضوع كه هدیه های كوچك مانند یك شاخه گل برای زن بسیار مهم است برای مرد سخت است اما اگر بداند این هدیه ها در كنار انجام دادن كارهای هرچند كوچك چه معجزه ای می كند لحظه ای درنگ نكرده و بدین وسیله عشق خود را به او ثابت می كند.


حمایت عاطفی

گاهی اوقات زن ها نسبت به موضوعی بسیار حساس شده و ناراحت یا حتی عصبانی می شوند و ممكن است رفتار پرخاشگرانه ای داشته باشند.

در اینگونه مواقع مردها باید صبور باشند و از نظر احساسی آنها را حمایت كنند.

این كار تاثیر بسیار خوبی روی زن ها می گذارد زیرا آنها متوجه می شوند كه در هر حالتی مورد مهر و محبت مردهایشان قرار دارند.


محرم راز

گاهی اوقات پیش می آید که زن ها نمی خواهند از احساس خود چیزی برزبان آورند و اگر مرد زندگی اش به او اجازه دهد هرطور دوست دارد احساسش را ابراز کند، در او این احساس را به وجود می آورد که محرم رازی بی نظیر کنار خود دارد و عشق را در وجود او به خوبی درک می کند.


و اما راز حفظ کردن مردها

با احترام گذاشتن به مردی می توان او را برای همیشه داشت.

مردها بیشتر از عشق به احترام زن ها نیاز دارند و موارد زیر چیزهایی هستند که یک مرد نیاز دارد به آنها احترام گذاشته شود :


قضاوت شان

مردها به این موضوع واقعا حساس هستند و یك مرد نیاز دارد تا دانش، عقاید و تصمیم هایش به رسمیت شناخته شود.

این موارد قضاوت او نسبت به زندگی و مسائل مختلف را شكل می دهد.

بسیاری از مردها دوست ندارند دانش و آگاهی شان زیر سوال برود و در مورد تصمیم گیری هایش بحث و جدل شود.


توانایی شان

موضوع بسیار مهم دیگری كه مردها به آن خیلی اهمیت می دهند توانایی شان است.

آنها دوست دارند همیشه توانا و پیروز به نظر آیند و وقتی توانایی هایشان حتی بر سر مسائل کوچک مورد تردید قرار می گیرد درست مانند این است كه به آنها بی احترامی شده است.

او با خود می اندیشد اگر سر یک موضوع بی اهمیت به او اعتماد ندارند پس بر سر موضوعات مهم و حیاتی چه برخوردی خواهند داشت. و اینگونه رفتارها را حمل بر بی احترامی می دانند.


احترام هنگام ارتباط

زن ها قدرتی باور نكردنی در ایجاد یك ارتباط و یا نابود كردن آن را دارند و این كار را معمولا با روش صحبت كردن با دیگران به وی‍ژه مردها انجام می دهند.

آنها با گفتن حرفی منفی در مورد توانایی ها ی یک مرد می توانند او را عصبانی كرده و از خود برانند.

بنابراین خیلی مهم است هنگام  برخورد با مردها  نحوه صحبت كردن و چگونه و كجا مطرح كردن موضوعی را درنظر بگیرند.


احترام در جمع

بسیاری از مردها وقتی زن مورد علاقه شان در جمع از آنها انتقاد می كنند بسیار ناراحت شده و آن را بی احترامی می دانند.

وقتی زنی چنین كاری با مردی می كند درست مانند این است كه او را تحقیر كرده  و تمام شخصیتش را لگد مال نموده است.

آنها می خواهند اگر قرار است حرفی هم زده شود در جمع دیگران گفته نشود.

زن ها باید همیشه محترمانه رفتار كنند حتی اگر مرد زندگی اش در جمع حضور نداشته باشد و بدانند وقتی در جمع به او احترام گذاشته و از او تعریف و تمجید کنند از نظر آنها بهترین زن دنیا محسوب می شوند.

همچنین وقتی زنی مدام چیزی را به مردی متذكر می شود به او این تصور را می دهد كه غیرقابل اعتماد است و توانایی به یاد داشتن چیزی را ندارد و این موضوع او را بسیار ناراحت می كند.


استقلال

مردها خواهان آزادی و استقلال در زندگی هستند و هرگاه زنی قصد داشته باشد این ویژگی آنها را نادیده بگیرد دچار مشکل می شوند.

بنابراین زمانی می توانند در کنار هم احساس شادی کنند که استقلال او را به رسمیت بشناسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha