یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
کد خبر: 199355

بر اساس تحقیقات، مصرف زیاد نوشیدنی‌های گازدار که به عنوان نوشیدنی‌های کم‌کالری و یا نوشیدنی‌های رژیمی به فروش می‌روند، اضافه وزن و چاقی را به دنبال خواهد داشت.

نوشیدنی‌های رژیمی موجب چاقی می‌شوند

سلامت نیوز:بر اساس تحقیقات، مصرف زیاد نوشیدنی‌های گازدار که به عنوان نوشیدنی‌های کم‌کالری و یا نوشیدنی‌های رژیمی به فروش می‌روند، اضافه وزن و چاقی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، تحقیقات متخصصان دانشگاه هاروارد نشان داده است، مصرف نوشیدنی‌های کم‌کالری به دلیل استفاده از شیرین‌کننده‌های مصنوعی در تولید آنها خطر اضافه وزن را افزایش می‌دهد.

بر اساس این تحقیقات، مصرف زیاد نوشیدنی‌های گازدار که به عنوان نوشیدنی‌های کم‌کالری و یا نوشیدنی‌های رژیمی به فروش می‌روند، اضافه وزن و چاقی را به دنبال خواهد داشت.

مصرف این نوع از نوشیدنی‌ها اگر موجب افزایش قند خون نشود، قطعاً چاقی به بار خواهد آورد.

مصرف فراوان این گونه مواد تغییری را در تعادل انرژی بدن ایجاد نموده که منجر به افزایش وزن و چاقی در کوتاه مدت می‌شود.

محققان دانشگاه هاروارد و ماساچوست معتقدند، مصرف  هر گونه مواد قندی در هر شرایطی فارغ از در نظر گرفتن چاقی و لاغری افراد، مضر است و به بدن آسیب می‌رساند؛ با این تفاوت که در بدن هر فرد متفاوت عمل می‌کند.

نام قند‌ مصنوعی نمی‌تواند مجوزی برای مصرف بیش از اندازه مواد قندی باشد؛ گرچه حذف کامل و بدون برنامه مواد قندی از انواع کیک و شیرینی تا انواع نوشیدنی ممکن است افراد را دچار ضعف کند، به همین دلیل توصیه متخصصان آمریکایی جایگزین کردن میوه‌ها است تا بدن قند مورد نیاز خود را از این طریق تأمین کند. گرچه این یک روند طولانی‌مدت است که باید به آهستگی انجام شود.

محققان هم‌چنین باور دارند،‌ مصرف مواد قندی متابولیسم بدن را کاهش می‌دهد و چاقی را تا دو برابر افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha