یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 199359

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران از تصویب اجرای برنامه مدیریت جامع تالاب میقان در استان مرکزی خبر داد.

برنامه مدیریت جامع تالاب میقان تصویب شد

سلامت نیوز:مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران از تصویب اجرای برنامه مدیریت جامع تالاب میقان در استان مرکزی خبر داد.


به گزارش سلامت  نیوز به نقل از ایرنا،محسن سلیمانی روزبهانی در این باره گفت: برنامه مدیریت جامع تالاب میقان روز گذشته در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی با حضور تمام اعضاء به تصویب رسید.


به گزارش ازپایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست؛ وی با اشاره به این که تصویب این برنامه اولین گام برای شروع اجرای آن از سوی دستگاه های مربوطه است، افزود: پس از تصویب و ابلاغ برنامه از سوی استانداری به دستگاههای اجرایی این برنامه به عنوان یک سند بالادستی و بین بخشی برای تمام دستگاه های اجرایی استان لازم الاجرا است.


وی ادامه داد: هر یک از دستگاه های اجرایی استان موظف به ارائه برش اجرایی خود از مسوولیت های محوله در برنامه و شروع به اجرای اقدامات پیش بینی شده برای نیل به اهداف راهبردی و در راستای چشم انداز توافق شده است.


سلیمانی روزبهانی با اشاره به حمایت همه جانبه استانداری از این برنامه و تاکید استاندار بر لزوم پایبندی دستگاه های اجرایی استان به اجرای آن، نسبت به مشارکت دستگاه ها در فرایند اجرا به همان قوتی که در تدوین برنامه مشارکت داشته اند، ابراز امیدواری کرد.


برنامه مدیریت جامع تالاب میقان، طی یک فرایند مشارکتی یک ساله و نیمه با حضور تمام دست اندرکاران دولتی و غیردولتی و جوامع محلی تالاب تدوین شده و شامل 6 هدف اجرایی ذیل یک چشم انداز و هدف کلی مورد توافق ذینفعان است.


محورهای اصلی این برنامه شامل مدیریت پایدار منابع آب و خاک، مدیریت و کنترل آلودگی های مرتبط با تالاب، حفظ و احیاء تنوع زیستی تالاب، ارتقاء معیشت پایدار جوامع محلی حاشیه تالاب در راستای حفاظت از تالاب، کاهش اثرات منفی صنایع موجود بر تالاب و افزایش سطح آگاهی، اطلاع رسانی و مشارکت دست اندرکاران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha