رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مستمری مددجویان در برنامه ششم لحاظ شده است که در صورت تصویب کف مستمری مددجویان حداقل ۲۰ درصد میزان قانون کار خواهد بود.

افزایش مستمری مددجویان حداقل ۲۰ درصد میزان قانون کار

سلامت نیوز:رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مستمری مددجویان در برنامه ششم لحاظ شده است که در صورت تصویب کف مستمری مددجویان حداقل ۲۰ درصد میزان قانون کار خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، انوشیروان محسنی‌بندپی گفت: در بهزیستی سه راهبرد در دست اجرا وجود دارد، راهبرد نخست برخورداری بهزیستی در سراسر کشور از برنامه عملیاتی و استراتژیک مشخصی بود. چنانکه ‌در این برنامه از مقابله با شیوع آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از معلولیت شروع کردیم.

وی افزود: در این راستا در حال حاضر پوشش غربالگری معلولیت و تنبلی چشم 90 درصد است. همچنین با همکاری مجلس توانستیم غربالگری ژنتیک قبل از ازدواج را نیز اجباری کنیم تا بتوان از تولد سالیانه 25 تا 30 هزار معلول در کشور جلوگیری کرد.

محسنی با بیان اینکه توجه به مستمری مددجویان در برنامه ششم لحاظ شده است، عنوان کرد: ‌در برنامه ششم مصوب کردیم که کف مستمری مددجویان حداقل 20 درصد میزان قانون کار باشد. همچنین از برنامه‌های دیگر در خصوص آسیب‌های اجتماعی، اجرای طرح افزایش توانمندی در مدارس بوده که در هر استان در 10 مدرسه این طرح برای مصون‌سازی دانش‌آموزان در مقطع راهنمایی اجرا خواهد شد. ‌

وی ادامه داد: در همین راستا نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان به طور آزمایشی اجرا شده است تا بتوانیم از این طریق علت‌یابی کرده و پس از آن به آسیب‌شناسی در خصوص مسایل مختلف دست پیدا کنیم. در این نظام مراقبت، آموزش‌های مختلف در خصوص سبک زندگی نیز در نظر گرفته شده است. همچنین از مشاوران مختلف و در زمینه‌های متفاوت بهره می‌بریم تا قانون‌مندی‌های اجتماعی و مهارت‌های زندگی در جامعه تقویت و به دنبال آن بنیان خانوادگی قوی شود.

محسنی‌بندپی، عنوان کرد:‌ نباید به مرحله‌ای برسیم که افراد هنگام  طلاق به دنبال مشاور باشند بلکه باید پیش از آن مشاوره‌هایی ارائه داد؛ هنگام طلاق مشاوره دیگر تاثیری نخواهد داشت و به همین دلیل، پیشگیری و توانمندسازی در دستور کار قرار داد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه دومین راهبرد بهزیستی استانداردسازی خدمات است، گفت:‌ افزایش کیفیت و استانداردسازی خدمات از راهبردهای اساسی ما در سازمان است تا خدمات ارایه‌شده اثربخشی بیشتری داشته باشند.

وی افزود:‌ دولت همیشه نمی‌تواند متصدی تمام امور باشد و باید از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده کنیم، به همین جهت به دنبال تشویق و جذب بخش خصوصی در برنامه‌های بهزیستی هستیم و راهبرد سوم نیز این است که در بهزیستی از مرکزمحوری به سمت خانواده‌محوری پیش برویم و به این منظور افزایش آگاهی و دانش و ظرفیت ارایه خدمت در خود خانواده را در نظر گرفته‌ایم. به عنوان مثال در حال حاضر اختلال اتیسم یک نگرانی در جامعه است و شیوع آن در کشور ما یک درصدی است، به عبارت دیگر از هر صد کودک در کشور، یک کودک به اتیسم مبتلا می‌شود و به همین دلیل باید دانش و آگاهی برخورد با این بیماری را به داخل خانواده‌ها ببریم.

محسنی‌بندپی با اشاره به نحوه خدمات‌رسانی به  ‌بیماران روانی، گفت: ‌بیماران روانی مزمن نیازمند خدمات مستمر هستند و اگر مداخله بهنگام وجود نداشته باشد و بیماران پس از بهبودی رها شوند و مشاوره و فرآیند درمانی قطع شود، امکان برگشت بیماری در بیماران روانی مزمن وجود دارد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد:‌ با همکاری مجلس، لایحه حمایت از حقوق افراد معلول را به مجلس ارایه داده‌ایم و امیدواریم با تصویب آن خدمات بهتری در جهت حمایت از معلولان داشته باشیم.

وی در پایان با تاکید بر لزوم حمایت از محیط زیست، یادآور شد:‌ در حال حاضر آلودگی محیط زیست، 9 درصد تولیدات ناخالص ما را تهدید می‌کند. باید تلاش شود که محیط زیست فاقد آلودگی باشد زیرا تاثیر آن بر سلامت افراد بسیار زیاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شهریار اسدالهی ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
    0 0
    سلام خسته نباشین من از کارافتاده ۶۶ درصد هستم تحت پوشش اداره بهزیستی ماهیانه ۷۰ هزار تومان هم حقوقمان هست با یه دختر ۲ ساله ، میخواستم بدونم کی افزایش حقوق انجام میشه؟لطفا اطلاع دهید