عضو انجمن علمی طب سنتی گفت: نوشیدن آب در طول شب و اول صبح به صورت ناشتا سبب سرد شدن کبد، مغز، رحم و تخمدان می‌شود، به‌همین دلیل توصیه می‌شود که هیچ‌گاه آغاز صبح با معده خالی، آب خورده نشود.

ممنوعیت خوردن آب در صبح ناشتا

سلامت نیوز:عضو انجمن علمی طب سنتی گفت: نوشیدن آب در طول شب و اول صبح به صورت ناشتا سبب سرد شدن کبد، مغز، رحم و تخمدان می‌شود، به‌همین دلیل توصیه می‌شود که هیچ‌گاه آغاز صبح با معده خالی، آب خورده نشود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،نعمت الله مسعودی متخصص طب سنتی  به توضیح یکسری از عادات غلط خوابیدن پرداخت و گفت: در فصول سرد توصیه اکید شده است که قبل از ساعت 10 در خاموشی مطلق بخوابند اما متأسفانه هم اکنون افراد شام را دیر مصرف می‌کنند و فاصله بین خواب و هضم غذا را رعایت نمی‌کنند.

وی افزود: دیر خوابیدن و دیر از خواب برخواستن، سبب اختلالات خواب زیادی می‌شود، همچنین نوشیدن آب در طول شب و اول صبح به صورت ناشتا سبب سرد شدن کبد، مغز، رحم و تخمدان می‌شود. به‌همین دلیل توصیه می‌شود که هیچ‌گاه آغاز صبح با معده خالی، آب خورده نشود و در صورتی که فرد تشنه بود در موارد نادر و آن هم به صورت جرعه جرعه خورده شود، اما کسی که یک تشنگی دائمی در طرف صبح دارد باید به متخصص طب سنتی مراجعه کند.

این متخصص طب سنتی گفت: بعضی از افراد که بیماری تیروئید دارند و قرص لوتیروکسین را صبح ناشتا با آب مصرف می‌کنند بهتر است مصرف آن را به قبل از ناهار در طول روز بیندازند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    0 0
    سلام.من چند وقتی بود که بعد خواب یه لیوان آب ناشتا میخوردم.یه روز بالافاصله بعد خوردن آب فشار خونم رفت بالا تا ۱۷ و کارم به دکتر کشید.نمیدونم آیا ربط داره به هم یا نه..من سابقه فشار نداشتم