دوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 199396

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: پروتکل حفاظتی و امنیتی برای پزشکان باید با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرایی شود.

پروتکل امنیتی و حفاظتی برای پزشکان اجرایی شود

سلامت نیوز:رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: پروتکل حفاظتی و امنیتی برای پزشکان باید با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرایی شود.

علیرضا زالی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به هجمه ها علیه پزشکان در سه سال گذشته و به ویژه در ماه های اخیر، می بایست در قالب یک کار مشترک با وزارت بهداشت، پروتکل منطقی را به شورای امنیت ارائه دهیم تا به اجرا گذاشته شود.وی تصریح کرد: اهمیت دادن به شغل های مرتبط با خدمات سلامت و همچنین جامعه پزشکی به عنوان یک ضرورت است، همانطور که در همه دنیا شرایط حداقلی امنیتی برای کادر درمانی و پزشکان فراهم می شود.

زالی ادامه داد: اخیرا شاهد موج فزاینده از حملات هیجانی در بیمارستان ها و مراکز درمانی به ویژه برای پزشکان بوده ایم که باید به صورت جدی مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این نوع برخوردها با پزشکان علاوه بر خسارت به حوزه درمانی، حتی در ارائه خدمات به بیماران نیز تاثیرگذار است، گفت: چندین بار با شورای عالی امنیت ملی برای جلوگیری از این برخوردها نامه نگاری کرده ایم اما هنوز نتیجه بخش نبوده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: البته در این زمینه گلایه هایی وجود دارد و پیشنهاد داده شده که جلسه ای برای رسیدگی به این وضعیت برگزار شود، اما پاسخی به نامه ها داده نشده است.

وی اضافه کرد: اگرچه سه بار نامه به شورای عالی امنیت نوشته ایم و نتیجه ای نگرفته ایم، اما اعتقاد داریم که این شورا می تواند در این زمینه برای رسیدگی به مشکل پزشکان راهگشا باشد.

او با بیان اینکه رسانه ها نیز تنها بخشی از برخوردهای نامناسب و حملات به پزشکان را می شنوند و رسانه ای می کنند، گفت: این اتفاقات در شهرستان ها به صورت مکرر اتفاق می افتد و بخشی از آنها به رسانه ها کشانده می شود بنابراین باید در این زمینه اقداماتی جدی انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha