متوسل شدن به روش‌های غیر معمول برای حل مشكلات مختلف موضوعی است كه از دوران بسیار دور در ایران وجود داشته و استفاده از دارو‌های درمانی خاص یا فال‌گیری و طالع بینی موضوعی نیست كه امروز یا دیروز وارد جامعه ایران شده باشد

سوء استفاده مالی با عنوان فرادرمانگرا
با این موضوع هم همواره پلیس برخورد كرده است.حالا شكل جدیدی از این درمان فوق بشری وارد جامعه ایران شده كه با هیبنوتیزم و اموری این چنینی گره می‌خورد.افرادی از مشكلات دیگران و استیصال آنها استفاده می‌كنند و با سوءاستفاده مالی از نوعی جادوگری مدرن استفاده می‌كنند و قول حل مشكلات شهروندان ایرانی را به آنها می‌دهند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ درباره فعالیت شیادانی به نام فرادرمانگرا كه در مراكزی به نام فرادرمانی فعالیت غیرقانونی می‌كنند هشدار می‌دهد.
سرهنگ غنی لو می‌گوید: «عده‌ای سودجو با عنوان فرادرمانگرا در مراكزی به نام فرادرمانی فعالیت غیرقانونی می‌كنند و اگر مردم از این افراد و مراكز اطلاع دارند، به پلیس اطلاع دهند. هم اكنون در جامعه تحت عنوان فرادرمانگر فعالیت می‌كنند، كارشان غیرقانونی است و
در واقع این كار نوعی بهره برداری از عرفان‌های نوظهور است. مردم آگاه باشند هرگونه اقدامی در حوزه درمان باید به تایید وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشكی رسیده باشد و چنانچه فردی یا گروهی خارج از این حوزه فعالیت كنند با آنها برخورد می‌شود. در صورت اعلام اطلاعات مردمی در این باره از طریق شماره تلفن 110، ایمیل، مكاتبه یا مراجعه حضوری یا شكایات ارجاعی از طریق مقامات قضایی از جمله دادسرای تخلفات پزشكی، موضوع با دقت رسیدگی می‌شود.»
او ادامه می‌دهد:« این گونه كارها بیشتر منشأ اقتصادی دارد و یك نوع كلاهبرداری مدرن است و این افراد با اطلاع از یكسری رمز و رموز كه هیچ دلیلی بر واقعیت ندارد با القا باوری و هیپنوتیزم در افراد زود باور و ساده لوح این كار را انجام می‌دهند و از آنها سوءاستفاده‌های مالی می‌كنند. درمان‌های این چنینی با شیوه‌های رمالی و كلاهبرداری دلیلی بر این نیست كه این عده از افراد سودجو بتوانند بیماری را درمان كنند.
این افراد در تمام كشور به صورت پراكنده و مخفیانه فعالیت دارند و چنانچه مردم اطلاع دهند پس از بررسی و تحقیقات با هماهنگی مقام قضایی برای دستگیری آنها اقدام می‌شود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha