سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 199441

یک متخصص پوست و مو استفاده از کرم‌های مرطوب کننده را مهم‌ترین گام برای مبارزه با خشکی پوست در فصل سرما دانست و عنوان کرد: خشکی پوست در افراد می‌تواند زمینه ژنتیکی داشته باشد و یا به دلیل عوامل محیطی تشدید و بروز پیدا کند.

چگونه با خشکی پوست مبارزه کنیم؟

سلامت نیوز:یک متخصص پوست و مو استفاده از کرم‌های مرطوب کننده را مهم‌ترین گام برای مبارزه با خشکی پوست در فصل سرما دانست و عنوان کرد: خشکی پوست در افراد می‌تواند زمینه ژنتیکی داشته باشد و یا به دلیل عوامل محیطی تشدید و بروز پیدا کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو  با توجه به کاهش دمای هوا و افزایش خشکی پوست، گفت: هر ساله با آغاز فصل سرما احتمال خشکی پوست افزایش می‌یابد به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود در فصول سرد سال از کرم‌های مرطوب کننده برای جلوگیری از خشکی پوست استفاده کنند.

وی افزود: اگر افراد دارای پوست خیلی خشک هستند باید از کرم مرطوب و چرب کننده استفاده کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید براینکه افراد باید در روزهای سرد مصرف مایعات، میوه و سبزیجات خود را افزایش دهند، یادآور شد: مصرف این مواد مایعات بدن را تامین و مانع خشکی پوست می‌شود.

احسانی در ادامه گفت: افرادی که مستعد ابتلا به خشکی پوست هستند می‌توانند با مراجعه به پزشک مکمل‌های ویتامین E را دریافت کنند.

این متخصص پوست و مو درباره تاثیر مصرف صابون در بروز خشکی پوست، عنوان کرد: به تمام افراد به خصوص افرادی که دارای پوست‌های خشک هستند توصیه می‌شود در فصل سرد سال از صابون‌ بچه یا گلیسیرینه برای شست‌و‌شو استفاده کنند.

وی افزود: آفتاب نیز نقش بسزایی در بروز خشکی پوست دارد به همین به افراد توصیه می‌شود زمانی که دمای هوا کاهش پیدا می‌کند علاوه بر کرم‌های مرطوب کننده از کرم ضد آفتاب نیز استفاده کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha