وزیر بهداشت گفت: نتایج خام آزمون دستیاری در حال حاضر موجود است اما باید سهمیه‌های خاص بر اساس قانون مجلس را اعمال كنیم كه نهایتاً پایان خرداد نتیجه نهایی اعلام می‌شود.

مرضیه وحیددستجردی در حاشیه نشست خبری هم‌اندیشی مسئولان وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست در جمع خبرنگاران و درخصوص تخلفات آزمون دستیاری اظهار داشت: بر اساس اعلام غیررسمی تعداد متخلفان 17 نفر بودند كه شناسایی شدند و اسامی را هنوز به وزارت بهداشت ندادند. البته شاید بیش از این باشند چرا كه اطلاع داریم قوه قضاییه چند نفر دیگر را مورد بازجویی قرار داده است.

*صنعت خودروسازی به مصوبه قانونی عدم استفاده از آزبست عمل نمی‌كند

ویزیر بهداشت در پاسخ به این سؤال كه چند روز پیش سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص آلودگی آزبست در تهران به وزارت بهداشت تذكر داد تصریح كرد: در این زمینه تذكرات فراوانی قبلاً هم داشتیم. آزبست یكی از آلاینده‌های محیطی است كه هم در صنایع ساختمانی به كار می‌رود و هم در صفحه كلاژ خودروها‌ استفاده می‌شود.
وی افزود: این موضوع به خصوص در تهران كه ترافیك سنگینی داریم منجر به گسترش آزبست در هوای تهران می‌شود. آزبست می‌تواند موجب بیماری‌های ریوی و سرطان ریه شود و راه‌حل مشكل آزبست این است كه اصلاً از آن استفاده نشود.
وحیددستجردی ادامه داد: عدم استفاده از آزبست یك مصوبه قبلی بوده است كه متأسفانه به آن عمل نشده و امیدواریم وزارت صنایع و سایر دستگاه‌های مرتبط از جمله صنعت خودروسازی به این قانون را عمل كنند و سطح ورود آزبست به هوا را به صفر برسانند.

*طرح پزشك خانواده در 3 استان كشور اجرا شد

وزیر بهداشت یادآور شد: طرح پزشك خانواده در شهرهای زیر 50 هزار نفر 3 استان چهارمحال بختیاری، سیستان و بلوچستان و خوزستان اجرایی شد و تا پایان سال در تمام شهرهای این سه استان اجرایی می‌شود.
وی همچنین در باره آلودگی آب تهران نیز گفت: به همین زودی مهندس نامجو، مدیر عامل شركت مهندسی آب و فاضلاب كشور در همین زمینه خبر می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha