یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 19949

یك متخصص تغذیه گفت: شیرهای كم‌چرب نسبت به شیرهای پرچرب مغذی‌تر هستند و كلسیم بیشتری دارند.

شیرهای كم‌چرب كلسیم بیشتری دارند

به گزارش سلامت نیوز ، نسرین امیدوار افزود: لبنیات باید در برنامه‌های غذایی كودكان و نوجوانان و سالمندان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: لبنیات از منابع غنی كلسیم هستند و مصرف پنیر، شیر، ماست و دیگر فرآورده‌های این گروه همواره به گروه‌های مختلف سنی توصیه می‌‌شود.
رئیس انجمن تغذیه ایران افزود: بسیاری از مردم تصور می‌كنند كه هر قدر شیر پرچرب باشد، مغذی‌تر است در حالی كه ماده مغذی در ماست و شیر كلسیم است و هرقدر شیر و ماست كم‌چرب باشد، مقدار كلیسم و پروتئین آن بیشتر خواهد بود.
امیدوار گفت: توجه به لبنیات كم چرب از اهمیت زیادی برخورداری است. سرانه مصرف شیر و لبنیات هر فرد بزرگسال در روز باید 2 تا 3 سهم ، معادل3 لیوان شیر باید باشد اما سرانه مصرف شیر هر نفر یك لیوان یا كمتر در روز است.
وی اضافه كرد: هر فرد در روز باید حداقل 3 لیوان شیر، ماست یا معادل آن از سایر لبنیات مصرف كند. ارزش غذایی 60 گرم پنیر معادل یك لیوان شیر است.
رئیس انجمن تغذیه ایران افزود: یكی از نگرانی‌‌هایی كه وجود دارد این است كه مبادا با مصرف غذاهای پركلسیم در كنار منابع تأمین آهن، جذب این ماده حیاتی كم شود و اگر غذایی كه سرشار از آهن است همراه با لبنیات استفاده شود، جذب آهن را مختل می‌كند.

فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha