: روز جمعه پنجم آذر ماه، دمای منفی هفت درجه در تهران به ثبت رسید که این برودت هوا نسبت به تاریخ مشابه در 30 سال اخیر بی‌سابقه بوده است. کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به سیستم قطبی که هفته گذشته نیمه شمالی کشور و تهران را در برگرفت، گفت: روز جمعه پنجم آذر ماه، دمای منفی هفت درجه در تهران به ثبت رسید که این برودت هوا نسبت به تاریخ مشابه در ۳۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

سرمای بی سابقه پنجم آذر در ۳۰ سال گذشته تهران

سلامت نیوز: روز جمعه پنجم آذر ماه، دمای منفی هفت درجه در تهران به ثبت رسید که این برودت هوا نسبت به تاریخ مشابه در 30 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به سیستم قطبی که هفته گذشته نیمه شمالی کشور و تهران را در برگرفت، گفت: روز جمعه پنجم آذر ماه، دمای منفی هفت درجه در تهران به ثبت رسید که این برودت هوا نسبت به تاریخ مشابه در ۳۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،  امین حسین نقشینه درباره سیستم قطبی که در هفته ابتدایی آذر ماه امسال نیمه شمالی کشور و استان تهران را در بر گرفته بود، اظهار کرد: این سیستم قطبی موجب بارشهای برف، باران و کاهش دما در کشور شد.

وی ادامه داد: این سیستم قطبی توانست برودت بی‌سابقه‌ای را در تهران و برخی نقاط کشور به‌دنبال داشته باشد و در روز پنجم آذر ماه شاهد سرمای باور نکردنی در استان تهران بودیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: روز جمعه پنجم آذر ماه، دمای منفی هفت درجه در تهران به ثبت رسید که این برودت هوا  نسبت به تاریخ مشابه در 30 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

نقشینه عنوان کرد: روز پنجم آذر دمای هوای فیروزکوه نیز به 20 درجه زیر صفر رسید البته سایر نقاط کشور نیز دچار برودت دمایی شدند اما این سیستم قطبی برای استان تهران در روز جمعه پنجم آذر ماه بی‌سابقه بود و در تاریخ آماری ثبت شد.

وی تصریح کرد: این سیستم قطبی روز 6 آذر ماه از کشور خارج شد و در حال حاضر شرایط جوی در کشور نسبتاً پایدار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha