یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 19953

دانشگاه صنعتی شریف از دو طرح سامانه روباتیک بازتوانی دست و ویلچر مخصوص مدارس توانبخشی رونمایی کرد.

محمدحسن فقیهی- مجری طرح تحقیقاتی ویلچر مخصوص مدارس توانبخشی در گفتگو با مهر با بیان اینکه این ویلچر مخصوص کودکان معلول جسمی است، گفت: در مراکز توانبخشی کودکان در مدت زمان طولانی مجبور به نشستن بر روی ویلچرها هستند که علاوه بر ایجاد زخم بستر باعث مشکلات حرکتی و از بین رفتن توانایی عضلات پا و کمر آنها می شود از این رو این ویلچر برای این کودکان طراحی و ساخته شد.

وی به جزئیات این ویلچر اشاره کرد و افزود: این ویلچر در ابعاد کوچک برای کودکان 5 تا 7 سال طراحی شده که توانایی تحمل وزن تا 46 کیلوگرم را دارند.

مجری طرح ادامه داد: این ویلچر در حالتهای ایستا و درازکش قرار می‌گیرد و در جلوی آن نیز یک نیمکت تعبیه شده است تا کودکان را در انجام امور آموزشی یاری رساند.

همچنین نینا عرب بنی‌‌اسد - مجری دیگر طرح سامانه روباتیک بازتوانی دست در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سامانه روباتیک بازتوانی دست اولین بار در سال 88 در مرکز علوم و تکنولوژی در پزشکی بیمارستان امام خمینی(ره) ساخته شده است گفت: در حال حاضر نمونه صنعتی این دستگاه با قابلیت‌های بسیار بالاتر در حال ساخت است.

وی با توضیح اینکه دستگاه حالتهای غیرفعال، نیمه فعال، مقاومتی، فعال کمکی و فعال مقید را برای بیمار ایجاد می‌کند، اظهار داشت:این دستگاه در حالتهای مختلف به فرد مبتلا به عوارض مزمن عضلات دست کمک می‌کند فعالیتهای روزمره خود را به صورت عادی انجام دهد.

بنی اسد تاکید کرد: این دستگاه برای بیماران ضایعات مغزی، پارکینسون، ارتوپدی و در همه مواردی که نیاز به حرکت کنترل شده مچ دست باشد، بسیار مفید است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha