ارتباط سبک زندگی ناسالم با بروز آریتمی قلبی  قلب

سلامت نیوز:محققان دانشگاه کالیفرنیا می‌گویند استرس و عادات نامناسب سلامتی می‌تواند خطر ابتلا به اختلال آریتمی قلبی را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری وب مد، در این تحقیق بیش از 6هزار و 500 بزرگسال سالم حضور داشتند. این افراد از حیث تاثیر هفت عامل مرتبط با سلامت قلبی شامل سیگار کشیدن، شاخص توده بدن، فعالیت بدنی، رژیم غذایی، کلسترول کلی، فشار خون و قند خون تحت بررسی قرار گرفتند.
نتایج نشان می‌داد افرادی که امتیازات پایینی را در رابطه با هفت عامل خطر به دست آوردند، 41 درصد در خطر پایینی برای ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی قرار داشتند. البته این یافته موید رابطه علت و معلولی نیست.


در پژوهشی دیگر، رابطه بین استرس و فیبریلاسیون دهلیزی در 26 هزار و 200 زن مورد مطالعه قرار گرفت. منابع استرس شامل مسائل کاری، خانواده، همسایه، مالی و حوادث آسیب‌زا نظیر مرگ فرزند عنوان شد.


زنان مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی در مقایسه با زنان سالم، استرس بیشتری را در رابطه با منابع عنوان شده از خود نشان دادند.


فیبریلاسیون دهلیزی، شایع‌ترین نوع آریتمی قلبی است که تحریک الکتریکی مسیر مشخصی را در قلب طی نمی‌کند. فیبریلاسیون دهلیزی هنگامی رخ می‌دهد که در دهلیزها موج الکتریکی تحریک جهت مشخصی نداشته باشد یعنی سلول‌های عضلانی دهلیز به صورت نامنظم تحریک و در نتیجه منقبض می‌شود. در نتیجه انقباض منظم دهلیز وجود ندارد پس دهلیزها نمی‌توانند خون  را به صورت کامل به بطن‌ها پمپ کنند و نیز ضربان‌های بطن از دهلیز پیروی نکرده و بطن بدون نظم طبیعی و بدون پیروی و انتظار دهلیز منقبض می‌شود. 


این یافته ها طی نشست سالانه جامعه قلب آمریکا در نیواورلان مطرح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha