رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: نورپردازی درختان تاثیری در آسیب وارد شدن به درختان نداشته و این کار تنها نمادی از زیبایی به شمار می آید.

نورپردازی تاثیری در آسیب وارد شدن به درختان ندارد/ عقب بودن شهرداری در برنامه پلاک کوبی درختان

سلامت نیوز: رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: نورپردازی درختان تاثیری در آسیب وارد شدن به درختان نداشته و این کار تنها نمادی از زیبایی به شمار می آید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،محمد حقانی  گفت: تعداد قابل توجهی از درختان موجود در شهر تهران به دلیل آلودگی هوا آسیب می بینند و این آلودگی منجر به خشک شدن درختان می شود.

وی افزود: باید هر چه سریع تر به وضعیت درختان موجود در شهر تهران به خصوص درختان تنومند خیابان ولی عصر (عج) رسیدگی شود.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حواشی مطرح شده پیرامون آسیب وارد شدن به درختان در پی نورپردازی آنها اظهارکرد: نورپردازی درختان تاثیری در آسیب دیدگی به درختان نداشته و این نورپردازی ها از جمله مظاهر زیبایی به شمار می آیند.

حقانی با اشاره به آخرین وضعیت شناسنامه دار کردن باغات شهر تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر باغات دارای 5 هزار درخت به بالا شناسنامه دار شده و مراحل مرتبط با شناسنامه دار کردن آنها به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: اطلاعات مرتبط با شناسنامه دار کردن این درختان به کمیسیون های معماری و شهرسازی و کمیسیون سلامت شورای شهر به عنوان کمیسیون های تخصصی ارسال شده و باید بررسی های لازم در این کمیسیون ها صورت گیرد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم بازدید میدانی اعضای شورای شهر از باغات شناسنامه دار شده تهران تصریح کرد: هر یک از باغات که از سوی سازمان بوستان ها شناسنامه دار شده اند باید از سوی اعضای شورای شهر تهران مورد بازرسی قرار گرفته و پس از اینکه بررسی ها در دستور کار قرار گرفت، این موضوع در صحن علنی شورا مطرح شود.

حقانی پلاک کوبی درختان شهر تهران را یک الزام دانست و اذعان کرد: با توجه به اینکه در قانون حفظ و گسترش فضای سبز به موضوع پلاک کوبی درختان تاکید شده است، باید این اقدام در دستور کار قرار گیرد و تاکنون نیز در راستای پلاک کوبی درختان تهران کوتاهی شده و شهرداری از برنامه های خود در این بخش عقب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha