شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
کد خبر: 199606

چهار گروه متخصص درمانی کلیه و مجاری ادراری – فیزیوتراپی – توانبخشی و داخلی –اعصاب در کنگره بین المللی نورویورولوژی جهت درمان بهتر و طول عمر بیمار گرد هم می آیند.

سلامت نیوز:چهار گروه متخصص درمانی کلیه و مجاری ادراری – فیزیوتراپی – توانبخشی و داخلی –اعصاب در کنگره بین المللی نورویورولوژی جهت درمان بهتر و طول عمر بیمار گرد هم می آیند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، فرزانه شریفی اقدس، جراح کلیه و مجاری ادراری در آستانه برگزاری نخستین کنگره بین المللی نورویورولوژی گفت: هدف از برگزاری نخستین کنگره بین المللی نورویورولوژی ارتباط کاری و منطقی بین چند رشته و تخصص درمانی، کلیه و مجاری ادراری، فیزیوتراپی، متخصصین داخلی-اعصاب و توانبخشی است.

وی در ادامه افزود: این گروه‌های درمانی همیشه به صورت جداگانه فعالیت درمانی برای بیمار دارند، در صورتی که این چهار گروه متخصص در یک دسته بیماری مانند ام اس – ضایعات نخاعی(مادرزادی – اکتسابی )و... هستند و باعث ایجاد عوارض متعددی می شود که در نهایت در طول عمر بیمار نقش دارد.

این سخنران کنگره تصریح کرد: بیماران نورویورولوژیک که با مشکلات ادراری و با مشکل زمینه نورولوژیک به پزشکان مراجعه می کنند، به علت ضایعات متعدد و شکایات فراوان، جزو بیماران پیچیده هستند و بیماری‌هایی که در این زمینه قرار دارند، بی اختیاری های ادراری، مثانه نوروژنیک، مثانه بیش فعال، ضایعات نخاعی که همراه با مشکل ادراری و مثانه، مشکلات کف لگن و بیماری های مادرزادی نخاع هستند.

وی افزود: یک بیمار در ابتدا دارای مشکلات عمده ای است مثلا دچار گرفتگی کانال نخاعی یا دیسک کمر یا بی حسی پا شده است و این مشکلات در نهایت باعث شده روی ویلچر بنشیند و این اندام‌ها به مسیر مجاری ادراری و گروه گوارش ارتباط پیدا می کند و طول عمر این بیماران را کاهش دهد .

این جراح کلیه و مجاری ادراری و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه تصریح کرد: بیماران این چنینی فقط درگیر مشکلات حرکتی نیستند بلکه بیماری آنها در نهایت به مشکلات مثانه و کلیه منجر شده و هدف این کنگره در این خصوص است که بین این چهار گروه ارتباط برقرار شود و با تبادل اطلاعاتی که صورت می گیرد بیماری که دچار ضایعات نخاعی است از بالاتنه تا اندام‌های پایینی تحت کنترل این چهار گروه قرار گیرند و کمتر دچار عوارض ناشی از بیماری شوند و هزینه‌های بیماری نیز کنترل شود و طول عمر بیمار نیز افزایش یابد.

نخستین کنگره بین المللی نورویورولوژی با موضوع روش های نوین درمان مثانه نوروژنتیک همراه با جراحی زنده 18 – 20 آذر 95 در هتل اسپیناس تهران برگزار می شود.این کنگره دارای ١٣/٥امتیازبازاموزی جهت متخصصان اورولوژی ،جراحان مغزواعصاب،بیماری های مغزواعصاب،دکترای فیزیوتراپی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha