خدادادی معتقد است؛ پیشنهاد دهندگان و مدافعان طرح تجمیع بیمه‌ها تجربه کار بیمه‌ای ندارند و بدون درنظر گرفتن عواقب تجمیع بیمه‌ها نمی‌توان این طرح را در کشور اجرا کرد.

طرح تجمیع بیمه‌ها عقلانی نیست

سلامت نیوز: خدادادی معتقد است؛ پیشنهاد دهندگان و مدافعان طرح تجمیع بیمه‌ها تجربه کار بیمه‌ای ندارند و بدون درنظر گرفتن عواقب تجمیع بیمه‌ها نمی‌توان این طرح را در کشور اجرا کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،سلمان خدادای (رییس فراکسیون اجتماعی مجلس) درخصوص طرح تجمیع بیمه‌ها که توسط مسئولان وزارت بهداشت مطرح شده است،  می‌گوید: بسیاری با کلیات طرح تجمیع بیمه‌ها موافق هستند و به نظر این طرح علمی و کارشناسی شده می‌آید اما نه با برنامه و نظراتی که مسئولان وزارت بهداشت و برخی نمایندگان مجلس می‌دهند. باید توجه داشت که این طرح در همه کشورهای جهان اجرای شده است و دلیل اصلی اینکه کسی نمی‌تواند در ایران بیمه‌ها را تجمیع کند، نبود برنامه‌ریزی و کارشناسی‌های ریشه‌ای در خصوص بیمه کشور است.

وی ادامه داد: تجمیع بیمه‌ها کار بسیار پیچیده و سختی است زیرا باید در این طرح حق‌الناس و ذخائر بیمه‌ها را مدنظر قرار دهیم. بیمه‌ها از نظر دارایی با یکدیگر متفاوت هستند و به همین دلیل اگر می‌خواهیم یک بیمه ثروتمند داشته باشیم باید بیش از اینها در این خصوص بحث شود و از کارشناسان این امر کمک گرفته شود.

رییس فراکسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: متاسفانه باید بگوییم که تجمیع بیمه‌ها با برنامه‌هایی که اعلام شده خنده‌دار است. دولت باید کار ریشه‌ای انجام دهد و تصمیمات بدون برنامه‌ریزی شده نگیرد، ما در دولت قبل از تصمیماتی که بدون برنامه‌ریزی گرفته می‌شد صدمات بسیاری دیدیم و به عنوان مثال هدفمند کردن یارانه‌ها تصمیمی بود که رییس دولت قبل گرفت و دولت‌های بعد از خود را هم دچار بحران کرد.

خدادای به بحران‌هایی که در آینده برای این طرح به وجود خواهد آمد اشاره و خاطرنشان کرد: در هیچ جا از دنیا ما نمی‌بینیم که ناظر، پیمانکار و مجری طرح از یک طیف باشند، تجمیع بیمه‌ها با توجه به سخنان مسئولان وزارت بهداشت با عقلانیت جور درنمی‌آید. آنها می‌خواهند همه چیز دست خودشان باشد که متاسفانه این موضوع می‌تواند بستر فساد را ایجاد کند. ما در خصوص موضوع بیمه‌ها منابع محدودی داریم و هنوز برای بسیاری از افراد تحت پوشش برنامه‌ریزی‌های بلندمدت انجام نداده‌ایم به همین دلیل باید بیشتر در خصوص تجمیع بیمه‌ها کار کارشناسی انجام گیرد.

نماینده مجلس دهم در مورد پیشنهاددهندگان این طرح گفت: یکی دیگر از مشکلات اصلی طرح تجمیع بیمه‌ها به پیشنهاددهندگان بازمی‌گردد متاسفانه پیشنهاددهندگان و مدافعان این طرح تجربه کار بیمه‌ای ندارند و بدون در نظر گرفتن عواقب تجمیع بیمه‌ها این طرح را نمی‌توان در کشور اجرا کرد. برخی از نمایندگان مجلس که اصرار به تجمیع بیمه‌ها دارند باید با افرادی که تجربه بیشتری در این زمینه دارند مشورت بکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha