شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 199637

نتیجه مطالعه محققان دانشگاه اوتاگو در نیوزیلند نشان می دهد که فعالیت در زمینه های خلاقانه ای همچون بافتنی، قلاب بافی و یا پخت و پز تاثیری قابل توجه و مستمر بر سلامت روان دارد.

سلامت روان را با بافتنی رج بزنید

سلامت نیوز: نتیجه مطالعه محققان دانشگاه اوتاگو در نیوزیلند نشان می دهد که فعالیت در زمینه های خلاقانه ای همچون بافتنی، قلاب بافی و یا پخت و پز تاثیری قابل توجه و مستمر بر سلامت روان دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از ایندیپندنت، این مطالعه جدید نشان می دهد که فعالیت افراد در زمینه هر یک از انواع مهارت های دستی و سنتی همچون موسیقی، طراحی و یا خوشنویسی تاثیر مشابهی در زمینه تقویت روحیه دارد.
پژوهشگران نیوزیلندی 658 دانشجو را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که آنها روز پس از فعالیت در یکی از هنرهای دستی، نه تنها شادتر و آرام تر بودند که حتی انرژی بیشتری داشتند.
اثرگذاری فعالیت هایی همچون بافتن و خیاطی کردن در کاهش استرس و سلامت روان یک یافته تازه نیست، اما نکته متمایز در تحقیق جدید این است که حس خوب متعاقب یک فعالیت خلاقانه، دوام دارد و به گفته دکتر تاملین کانر محقق ارشد این مطالعه، مشارکت در رفتار خلاقانه موجب افزایش شادی در روز بعد می شود و گرایش به نوآوری را در پی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha