یک اقتصاددان معتقد است ادامه اصرارهابر اجرای غلط طرح تحول سلامت، به صورت قطع به زیان بیمه‌شدگانی تمام خواهد شد که وزارت بهداشت درصدد تجمیع منابع مالی متعلق به آنهاست.

اجرای غلط تحول سلامت به زیان مردم است

سلامت نیوز:  یک اقتصاددان معتقد است ادامه اصرارهابر اجرای غلط طرح تحول سلامت، به صورت قطع به زیان بیمه‌شدگانی تمام خواهد شد که وزارت بهداشت درصدد تجمیع منابع مالی متعلق به آنهاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،ابراهیم رزاقی گفت: باتوجه به فساد اداری رایج در میان مدیران سازمان‌های مختلف، اگر طرح تحول سلامت به خوبی مدیریت نشود، می‌تواند از طریق رسد غیر متعارف هزینه‌های درمانی به فرصتی برای سوء استفاده بیشتر تبدیل شود.

وی با طرح این دیدگاه که سوء استفاده بیشتر از امکانات متعلق به صندوق های درمانی به معنی زیان بیشتر بیمه شدگان است، گفت: اگر متولیان طرح تحول سلامت صادقانه و بادیدگاه صحیح و غیر رانتی مدیریت اداره منابع طرح تحول سلامت را برعهده  بگیرند قطعا نتیجه کار به سود آحاد ملت خواهد بود.

این استاد بازنشسته دانشگاه ادامه داد: قطع یقین عمده‌ترین علت بحران صندوق های بیمه‌‌های اجتماعی دخالت‌های نابه‌جای دولت است.

رزاقی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد که برخی مدیران خواهان اختیار بدون مسئولیت پاسخگویی هستند، گفت: تا به یک مدیری هم تذکر می دهی که کارت اشتباه است، ناراحت و عصبانی می شود.

این کارشناس اقتصادی اظهار داشت:اگر انسان‌هایی که خدمت گذار هستند و در مدیریت شفاف عمل می کنند، در راس امور قرار بگیرند وضعیت خیلی بهتر خواهد بود.

او با اشاره به تبعات اجرای سیاست‌های تعدیل اقتصادی در دهه 70، گفت: به نضر می‌رسد که از زمان به اجرا درآمدن این سیاست‌ها تاکنون، معیار انتخاب مدیران تنها تخصص بوده و به جنبه تعهد اجتماعی آنها توجهی نشده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha