یک متخصص کودکان و نوزادان گفت: بهترین درمان در سرماخوردگی اقدامات حمایتی است.

چند نکته درباره "آنفلوآنزا" و "سرماخوردگی"

سلامت نیوز:یک متخصص کودکان و نوزادان گفت: بهترین درمان در سرماخوردگی اقدامات حمایتی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،صابر محمدزاده رضایی  گفت: کاهش تب با استفاده از استامینوفن، استراحت کافی، مصرف مایعات فراوان و استفاده از میوه و سبزیجات تازه که ویتامین ث فراوان دارند، کمک کننده خواهد بود.

استادیار و عضوهیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: عفونت‌های دستگاه تنفس، شایع‌ترین بیماری عفونی در کودکان است. شست‌وشوی دست و رعایت بهداشت دست، پوشاندن دهان و بینی در هنگام عطسه و سرفه با دستمال، فعالیت منظم بدنی و رژیم غذایی مناسب و مقوی و مغذی در پیشگیری از سرماخوردگی کودکان کمک کننده خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین استراحت کافی، برنامه منظم روزانه و خواب کافی در  پیشگیری از سرماخوردگی موثر است. علت سرماخوردگی، ویروس‌های سرماخوردگی هستند که به طور معمول یک فرد در هنگام تغییر فصل به آنها مبتلا می‌شود و معمولا دو تا سه مرتبه در سال این اتفاق می‌افتد و در صورت تکرار بیش از سه بار حتما بررسی توسط پزشک لازم است.

محمدزاده رضایی درخصوص آنفلوآنزا نیز گفت: آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که معمولا سیستم تنفسی را بیشتر درگیر می‌کند و علایم سیستمیک نیز همراه دارد که به صورت تب بالا، سرفه، قرمزی چشم، آبریزش بینی، سردرد، حالت تهوع، درد بدنی و حال عمومی بد تظاهر پیدا می‌کند.

این متخصص کودکان و نوزادان اظهار کرد: در موارد سن بالا یا سنین بسیار پایین در بیماری‌های مزمن ریوی یا قلبی یا بیماران تحت شیمی درمانی یا ضعف سیستم ایمنی، بیماران دیابتی و بیمارانی که داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند، ابتلا به آنفلوآنزا می‌تواند خطرناک باشد.

محمدزاده رضایی با بیان اینکه آنفلوآنزا با طیف وسیعی از علایم همراه است که با توجه به نوع ویروس آن می‌تواند تفاوت داشته باشد، یادآورشد: از یک تب ساده تا تهوع و استفراغ شدید، دل درد، سر درد، عدم تحمل خوراکی، سرفه، تنگی نفس و تنفس مشکل‌دار، اسهال و تب بسیار بالا و ضربان قلب بالا همه از علایم آن هستند.

وی خاطرنشان کرد: مصرف خوسرانه دارو بخصوص آنتی بیوتیک به هیچ وجه توصیه نمی‌شود چون نه تنها باعث درمان نخواهد شد، بلکه طول درمان را نیز طولانی‌تر خواهد کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha