درحال حاضر سرطان پروستات در میان تمامی انواع این بیماری خطرناک به دومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان در میان مردان آمریکایی تبدیل شده است. اما روش هایی طبیعی وجود دارند که با رعایت آن‌ها می توان از ابتلا به این نوع سرطان در آقایان پیشگیری کرد، مثل نوشید آب انار.

سلامت نیوز:  درحال حاضر سرطان پروستات در میان تمامی انواع این بیماری خطرناک به دومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان در میان مردان آمریکایی تبدیل شده است. اما روش هایی طبیعی وجود دارند که با رعایت آن‌ها می توان از ابتلا به این نوع سرطان در آقایان پیشگیری کرد، مثل نوشید آب انار.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی؛ مکمل های غذایی مانند آب انار که از خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی برخوردار هستند به دلیل داشتن ترکیباتی چون لوتئین و الاژیک اسید از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کنند. درواقع سلول‌های انسانی مبتلا به سرطان پروستات در مواجهه به عصاره آب انار فوراً موادی تولید می کنند که منجر به آپوپتوز یا مرگ برنامه ریزی شده سلولی می شود؛ فرایندی که موجب تنظیم نابودی بافت های سرطانی در بدن می شود.

مطالعه ای از سوی محققان آلمانی در مورد خاصیت های انار و تأثیر آن در پایین آوردن سرعت رشد سلول های سرطانی در انواع متفاوت سرطان پروستات نشان داد که هم دانه ها، هم آب و هم روغن این میوه خوشمزه می تواند تمامی انواع این سرطان را از تولید سلول های سرطانی بازدارند. دلیل این موضوع هم کار کردن عصاره انار با چند سازوکار مهم برای کاهش رشد سلول های سرطانی است. درحالی که داروهای مورداستفاده در شیمی درمانی تنها با یک مکانیسم کار می کنند و سلول های سرطانی در طول زمان می توانند در برابر شیمی درمانی مقاومت کنند.

علاوه بر خواص فوق العاده انار برای بیماران سرطانی، این میوه می تواند به پیشگیری و درمان بیماری قلبی، دیابت و آرتروز کمک کند. همچنین در سلامت مغز، ریه، پوست و دندان نیز مؤثر است. توانایی آب انار و عصاره این میوه در کاهش نرخ رشد سلول های سرطانی و افزایش نرخ مرگ این سلول ها حتی به سلول های سالم و عادی نیز کمک می کند تا در برابر استرس اکسیداتیو مقاوم شوند.

بنابراین نوشیدن تنها یک لیوان آب انار می تواند تأثیرات فوق العاده ای برای سلامتی همه به ویژه آقایان داشته باشد.

منبع: Natural Health 365


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha