یک متخصص بیماری‌های ریوی عنوان کرد: علائم و طول درمان بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا در افراد سیگاری و کسانی که قلیان استفاده می‌کنند بسیار شدید‌تر و طولانی‌تر از سایر افراد است.

سلامت نیوز:یک متخصص بیماری‌های ریوی عنوان کرد: علائم و طول درمان بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا در افراد سیگاری و کسانی که قلیان استفاده می‌کنند بسیار شدید‌تر و طولانی‌تر از سایر افراد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر آردا کیانی، متخصص بیماری‌های ریوی درباره شدت علائم بیماری ویروسی سرماخوردگی در افراد سیگاری، گفت: سیگار موجب از کار افتادن مژک‌های تنفسی و حبابچه‌های هوایی ریه می‌شود که این امر در فصول سرد سال موجب تشدید علائم عفونت‌های تنفسی (سرماخوردگی و آنفلوآنزا) و سرایت عفونت به دستگاه تنفسی تحتانی می‌شود.

وی افزود: استعمال سیگار و به خصوص قلیان و قرار گرفتن در معرض آن علاوه بر تشدید بیماری، موجب طولانی شدن زمان بهبودی و سرفه‌های طولانی مدت در فرد می‌شود.

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: گاه در افراد سیگاری که دچار عفونت‌های تنفسی می‌شوند علائم به قدری شدت پیدا می‌کند که هیچ دارویی برای آنها موثر نیست و تنها راه درمان، ترک سیگار خواهد بود.

کیانی عنوان کرد: استعمال سیگار علاوه بر عفونت‌های تنفسی فرد را مستعد ابتلا به ذات‌الریه می‌کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha