سرهنگ نجف حمیدزاده گفت: غیبت مشمولان دارای فرزند معلول ذهنی و ناتوان کننده، با تایید نوع و شدت معلولیت توسط سازمان بهزیستی و شورای پزشکی رده های وظیفه عمومی ، مانع رسیدگی به درخواست معافیت آنان نخواهد بود.

معافیت مشمولان غایب دارای فرزند معلول ذهنی

سلامت نیوز:معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیقه عمومی ناجا از معافیت مشمولان غایب دارای فرزند معلول ذهنی خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سرهنگ نجف حمیدزاده گفت: غیبت مشمولان دارای فرزند معلول ذهنی و ناتوان کننده، با تایید نوع و شدت معلولیت توسط سازمان بهزیستی و شورای پزشکی رده های وظیفه عمومی ، مانع رسیدگی به درخواست معافیت آنان نخواهد بود.

وی افزود: پیرو هماهنگی های صورت گرفته با ستاد کل نیروهای مسلح و به منظور حمایت بیشتر از معلولان و خانواده های آنان، این امکان فراهم شده تا مشمولان دارای فرزند معلول ذهنی و ناتوان کننده که به هر علتی غیبت کرده و وضعیت خدمتی خود را مشخص نکرده اند نیز بتوانند برای معافیت از خدمت سربازی اقدام کنند.

سرهنگ حمیدزاده با تاکید بر اینکه این مساعدت تنها شامل معلولیت های ذهنی و ناتوان کننده است، افزود: نوع معلولیت و شدت آن باید توسط سازمان بهزیستی تایید شود و پس از ثبت درخواست معافیت در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+10، با ارسال دعوتنامه از سوی وظیفه عمومی برای مشمول، پرونده در شورای پزشکی رده های وظیفه عمومی نیز بررسی می شود و در صورت تایید معلولیت، پرونده در سیر مراحل رسیدگی و صدور کارت معافیت قرار خواهد گرفت.
وی افزود : شرط اصلی برای تایید همه معافیت های مربوط به معلولان در سازمان بهزیستی، مراقبت از آنان در کانون خانواده است که این امر منطبق با روح قوانین و اصل توانمندسازی خانواده ها برای حمایت و نگهداری معلولان است.

شرط اصلی برای استفاده از انواع معافیت ها، نداشتن غیبت است که استفاده از معافیت فوق برای مشمول غایب، استثناست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha