معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به بهانه گیری‌های‌ وزارت بهداشت برای عدم پرداخت کارانه پرستاران، گفت: تنها قسمتی از درآمدهای بیمارستان‌ها از پرداختی‌های سازمان تامین اجتماعی است.

پرداخت نشدن کارانه پرستاران به تامین اجتماعی ربطی ندارد

سلامت نیوز: معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به بهانه گیری‌های‌ وزارت بهداشت برای عدم پرداخت کارانه پرستاران، گفت: تنها قسمتی از درآمدهای بیمارستان‌ها از پرداختی‌های سازمان تامین اجتماعی است.

به گزارش سلامت نیوز، «محمد علی همتی» در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به دلایل مورد نظر مقام های وزارت بهداشت مبنی بر عدم پرداخت کارنه پرستاران، گفت: تنها قسمتی از درآمدهای بیمارستان‌ها از پرداختی‌های سازمان تامین اجتماعی است و این بهانه خوبی برای پرداخت نکردن کارانه پرستاران توسط وزارت بهداشت نیست.

وی افزود: در این میان پراختی‌های بیمه‌ای سایر سازمان‌های بیمه‌ای نیز وجود دارد و اینکه بخواهیم صرفا عدم پرداخت کارانه پرستاران را به تامین اجتماعی مربوط بدانیم قابل پذیرش نیست.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در ادامه به مشکلات طرح تحول سلامت اشاره  کرد و افزود: این طرح هزینه هایی را ایجاد کرده است که قاعدتا باید منابعش دیده شود تا افراد بیشتری تحت پوشش آن  قرار گیرند تا از خدمات آن استفاده کنند.

همتی با اشاره به اینکه منابع طرح تحول سلامت از محل هدفمندی یارانه‌ها و مالیات بر ارزش افزوده تامین می‌شود، تصریح کرد: این طرح در تامین منابع دچار مشکل شده و به صورت کلی پایداری منابع آن دچار مشکل شده است. ضمن اینکه موجب شده هزینه‌های سایر سازمان‌های بیمه گر به صورت سرسام آوری افزایش یابد.

همتی با بیان اینکه طرح تحول سلامت قرار است به منابع جدید دسترسی پیدا کند، تصریح کرد: امیدواریم با دسترسی این طرح  مسائلی مثل ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی مطرح نشود.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به رد طرح ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی در کمیسیون تلفیق  مجلس ، افزود: البته در خصوص ادامه بررسی‌ها پافشاری می‌شود اما رد شدن این طرح در کمیسیون تلفیق مجلس جلوی ادامه مطرح شدن این بحث‌ها را گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha