در حالی که طی هفته‌های گذشته سازمان دامپزشکی اعلام کرد که آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چهار واحد پرورشی در تهران شیوع پیدا کرده است، مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار از سرایت ویروس این بیماری به استان البرز خبر داد و تاکید کرد که مرغداران همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند و به محض اطلاع از علائم بیماری دامپزشکان را مطلع کنند.

آنفلوانزآی طیور به البرز هم رسید

سلامت نیوز: در حالی که طی هفته‌های گذشته سازمان دامپزشکی اعلام کرد که آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چهار واحد پرورشی در تهران شیوع پیدا کرده است، مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار از سرایت ویروس این بیماری به استان البرز خبر داد و تاکید کرد که مرغداران همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند و به محض اطلاع از علائم بیماری دامپزشکان را مطلع کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان طی هفته‌های گذشته در چهار واحد مرغداری مرغ تخم گذار شیوع پیدا کرد که سازمان دامپزشکی ضمن اعلام این خبر، کنترل و قرنیطنه این واحدها را برای پیشگیری از سرایت به واحدهای پرورشی منطقه در دستور کار قرار داد.

اما به گفته رضا ترکاشوند - مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار - ویروس این بیماری در چهار واحد پرورشی دیگر در محمدشهر استان البرز گسترش یافته و مسئولان باید بیش از پیش نسبت به این مسئله حساسیت به خرج داده و اعتبارات لازم برای جبران خسارت تولید کنندگان را در نظر بگیرند.

وی در این باره اعلام کرد که مرغداران به هیچ وجه نباید در این زمینه پنهان کاری کنند و به محض مشاهده علائم این بیماری باید دامپزشکان را مطلع کنند تا از گسترش بیشتر آن جلوگیری شود.

ترکاشوند تصریح کرد: گرچه دامپزشکان سازمان دامپزشکی حداکثر تلاش خود را در راستای جلوگیری از شیوع و گسترش بیماری آنفلوآنزای مرغی به کار می ‌بندند باید نسبت به این موضوع حساس تر باشد و اعتبارات لازم را برای جبران خسارات مرغداران پیش بینی کند تا پنهان کاری مرغداران در زمینه شیوع این بیماری باعث وخیم‌تر شدن اوضاع نشود.

وی ادامه دارد: به محض صدور اطلاعیه سازمان دامپزشکی در خصوص شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چند واحد پرورشی شهرستان ملارد استان تهران به همه مرغداران اعلام کردیم که ضمن رعایت موارد و نکات بهداشتی و قرنطینه‌ای نسبت به تقویت همکاری‌ها درزمینه مقابله با این بیماری با سازمان دامپزشکی و اتحادیه مرغداران داشته باشند و سازمان دامپزشکی نیز اعلام کردیم که این اتحادیه آمادگی کامل برای همکاری در این زمینه را دارد.

البته پیش از این نیز مهدی خلج - رئیس سازمان دامپزشکی - اعلام کرده بود که یکی از مشکلاتی  در این زمینه وجود دارد، نداشتن اعتبار برای جبران خسارت مرغداران ناشی از تلفات در واحدهای پرورشی و معدوم سازی گله‌های بیمار است که همین عامل سبب می شود مرغداران در این زمینه پنهان کاری کنند  که چنین مسائلی وضعیت این بیماری را بدتر می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha