یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
کد خبر: 199737

نتیجه یک مطالعه جدید نشان می دهد که فقط یک شب بی خوابی برای فشار وارد کردن به قلب کافی است، بطوریکه قلب را مجبور می کند روز بعد حدود 10 درصد شدید تر کار کند.

بی خوابی به قلب فشار می آورد

سلامت نیوز:نتیجه یک مطالعه جدید نشان می دهد که فقط یک شب بی خوابی برای فشار وارد کردن به قلب کافی است، بطوریکه قلب را مجبور می کند روز بعد حدود 10 درصد شدید تر کار کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، درحالیکه مشخص شده است که خستگی مفرط می تواند بر بسیاری از فرایندهای فیزیکی، شناختی و احساسی تاثیر گذارد، این اولین مطالعه ای است که چگونگی تاثیر یک شفیت کاری 24 ساعته را برعملکرد قلب بررسی می کند.


به گزارش روزنامه تلگراف،دکتر دانیل کوتینگ از دانشگاه بن آلمان و نویسنده این مطالعه می گوید، برای اولین بار نشان داده ایم که محرومیت کوتاه مدت ازخواب در شیفت های کاری 24 ساعته می تواند به افزایش انقباض قلب، فشار خون و ضربان قلب منجر شود.


دراین مطالعه، 20 رادیولوژیست، شامل 19 مرد و یک زن با میانگین سنی 31.6 سال مورد بررسی قرار گرفتند.محققان قلب این افراد را قبل و بعد از یک شیفت کاری 24 ساعته که بطور متوسط یک خواب سه ساعته داشتند، بررسی کردند.


افراد شرکت کننده دراین مطالعه به دنبال محرومیت ازخواب، افزایش های قابل توجهی را درسطح فشار وارده به قلب های خود نشان دادند بطوریکه این ارگان مجبور می شود حدود 10 درصد شدیدتر از معمول کار کند.


افراد شرکت کننده در این مطالعه همچنین افزایش های قابل ملاحظه ای در سطوح هورمون های محرک تیروئید و کورتیزول، هورمونی که توسط بدن در واکنش به استرس منتشر می شود، نشان دادند.
این محقق با اشاره به اینکه این مطالعه برای بررسی محرومیت از خواب مرتبط با کار طراحی شده است، افزود: با توجه به اینکه افراد برای به دست آوردن پول، ساعت های طولانی تری به کار کردن ادامه می دهند و یا در بیش از یک شغل مشغول به کار می شوند، بررسی اثرات مخرب کار بیش از حد و نخوابیدن کافی، مهم است.


دکتر کوتینگ افزود: نتایج این مطالعه که در نشست سالانه انجمن رادیولوژی آمریکای شمالی ارائه شد قابل انتقال به حرفه های دیگر که در شیفت های کاری طولانی مدت مشترک هستند، نیز می باشد.


وی تاکید کرد: یافته های این مطالعه به ما در درک بهتر چگونگی تاثیر حجم کاری و مدت زمان شیفت کاری بر سلامت عموم مردم کمک می کند.
در گذشته فقدان خواب با عواملی مانند سوخت ساز مختل شده بدن و افزایش سطوح کورتیزول ارتباط داده شده است که همه این عوامل به فشار خون بالاتر و افزایش خطر سکته مغزی منجر می شود.


در سال 2010 یک مطالعه توسط محققان دانشگاه وارویک نشان داد: افرادی که هر شب کمتر از 6 ساعت می خوابند در قیاس با افرادی که در شب 6 تا 8 ساعت توصیه شده می خوابند، 12 درصد بیشتر احتمال دارد که دچار مرگ زودهنگام (پیش از 65 سال )شوند.


از سوی دیگر مطالعات نشان داده اند که خوابیدن بازیابی قطعاتی از اطلاعات را که ممکن است در گوشه ای از مغز ما فراموش شده باشند، آسانتر می کند.
مطالعه محققان دانشگاه اکستر نشان داد که در دو موقعیت که افراد اطلاعات را در طول دوره 12 ساعته بیداری فراموش می کنند، احتمال بیادآوردن این اطلاعات بعد از یک شب خوابیدن، حدود 2 برابر می شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha