مدیر كل دفتر فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: تمام آمبولانس‌های اورژانس كشور به سیستم GPS مجهز می‌شوند و از طریق یك مانیتورینگ مركزی در هر زمان نزدیكترین آمبولانس به محل حوادث اعزام می‌شود.

تمام آمبولانس‌های كشور به سیستم «جی پی اس» مجهز می‌شوند
به گزارش سلامت نیوز ، ابوالحسن مقبل در گفت‌و‌گو با فارس،افزود: تجهیز آمبولانس‌های كشور به سیستم مكان یاب یا GPS آغاز شده است و تعداد زیادی از آمبولانس‌های كشور به این سیستم مجهز شده‌اند و تا حدود 5 ماه آینده تمام آمبولانس‌های كشور به این سامانه مجهز می‌شوند.
وی گفت: در گذشته در مواقع بسیاری یك آمبولانس در نزدیكی محل یك حادثه بود و بدون اینكه از وقوع حادثه مطلع شود از كنار آن می‌گذشت و اورژانس كشور مجبور بود یك آمبولانس دیگر را برای رسیدگی به مصدوم آن حادثه از محل دورتری اعزام كند اما با این سیستم محل دقیق هر آمبولانس در هر لحظه مشخص است و سیستم نزدیكترین آمبولانس را بر بالین مصدوم می‌رساند.
مدیر كل دفتر فناوری اطلاعات وزارت بهداشت اضافه كرد: در ادامه این اقدام قرار است برای اجرای سیستم تله مدیسین با همكاری مخابرات اورژانس تهران به سیستم فیبر نوری مجهز شود و در صورت اجرای این سیستم در 40 نقطه تهران پرسنل اورژانس از درون آمبولانس می‌توانند با پزشك ارتباط برقرار كرده و برای نجات بیمار با وی مشورت كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha