قائم مقام معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: همراه بودن یك روانشناس بالینی در تیم پزشك خانواده جزو برنامه‌های طرح پزشك خانواده محسوب می‌شود.

محمد شریعتی امروز در حاشیه نشست نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور MPH ویژه پزشكان خانواده كه در وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: پزشك خانواده فردی است كه آموزش‌های تخصصی و مورد نیاز را دیده باشد كه بتواند سلامت افراد را تحت پوشش خود قرار دهد. برنامه پزشك خانواده یك برنامه جامع است كه به صورت دقیق، وظایف و اهداف پزشك خانواده را تعریف و نوع اختیارات آن را مشخص می‌كند.
وی گفت: برنامه پزشك خانواده به صورت تیمی است و آنچه به عنوان برنامه پزشك خانواده به اجرا درخواهد آمد، به دنبال ارتقای نظام سلامت خواهد بود. در این برنامه، چگونگی ارجاع به سطوح بالاتر تعریف شده و با كمك وزارت رفاه و تامین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به صورت نهایی به اجرا درخواهد آمد.
قائم مقام معاون بهداشتی وزیر بهداشت افزود: برنامه پزشك خانواده در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها اجرا خواهد شد و پزشك خانواده سرویس دهنده، مشاور و وكیل تخصصی برای تك تك اعضای خانواده ایرانیان به‌شمار می‌رود.
شریعتی گفت: همراه بودن یك روانشناس بالینی در تیم پزشك خانواده جزو برنامه‌های طرح پزشك خانواده محسوب می‌شود و هر یك از افراد جامعه هدف می‌تواند مشكلات سلامت جسمی و روانی خود را با پزشكان خانواده در میان بگذارد.
وی اضافه كرد: پزشك خانواده اصولی‌ترین روش ارائه خدمات سلامتی است كه در عین مقرون به صرفه بودن، اقتصادی و فراگیر نیز خواهد بود و در بسیاری از كشورهای پیشرفته و توسعه یافته دنیا به منظور ارتقای نظام سلامت به اجرا درآمده و در كشور ایران نیز یكی از اصولی ترین نظام پزشكی به شمار می‌رود.
قائم مقام معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: برنامه پزشك خانواده پس از بررسی و شناسایی نقاط ضعف و قوت، اكنون به مرحله اجرا رسیده و برنامه بعدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، توسعه این برنامه در كل كشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha