یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 199752

مسئول انجمن گلوکوم ایران، از خشکی چشم به عنوان شایع ترین علت مراجعه به چشم پزشک نام برد و گفت: این عارضه علامت ندارد و با افزایش سن و مصرف دارو هم ممکن است ایجاد شود.

علت خارش صبحگاهی چشم

سلامت نیوز:مسئول انجمن گلوکوم ایران، از خشکی چشم به عنوان شایع ترین علت مراجعه به چشم پزشک نام برد و گفت: این عارضه علامت ندارد و با افزایش سن و مصرف دارو هم ممکن است ایجاد شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر حیدر امینی در آستانه برگزاری کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران با عنوان این مطلب که خشکی چشم شایع ترین علت مراجعه به چشم پزشک است، افزود: چون این عارضه علامت ندارد و با افزایش سن و مصرف دارو هم ممکن است ایجاد شود. گاه خود به خود ایجاد می شود و البته با آلودگی هوا هم تشدید می شود.

مسئول کارگروه گلوکوم در کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران در پاسخ به این پرسش که آب سیاه همان آب مروارید است، خاطرنشان کرد: خیر؛ آب مروارید در اثر کدر شدن عدسی چشم اتفاق می افتد و درمان آن شامل برداشتن عدسی و قرار دادن لنز مصنوعی است، ولی در بیماری آب سیاه تخریب پیش رونده عصب بینایی ایجاد می شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا آب مروارید با بیماری «مگس پران» ارتباط دارد، گفت: مگس پران ارتباطی با عمل جراحی آب مراورید ندارد. احتمالا کدورتی در زجاجیه چشم داشته است.

امینی ادامه داد: یعنی تغییراتی که در زجاجیه چشم اتفاق می افتد و به ندرت همراه با پارگی یا سوراخ در شبکیه چشم است، نگران کننده نیست و بیمار مبتلا به مگس پران با لیزر - کرایو درمان می شود.

وی تاکید کرد: مگس پران با آب مروارید ارتباط ندارد. اگر هم از قبل وجود داشته باشد به علت آب مروارید آن را نمی توان دید و عمل آب مروارید که انجام می شود چشم بیش تر مگس پران را می بیند.

امینی در ارتباط با علت خارش صبحگاهی چشم، گفت: این قبیل افراد ممکن است به خشکی چشم مبتلا باشند.

بیست و ششمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران از ۲۲ تا ۲۵ آذر ۹۵ در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha