با مشکل نازکی موی سر درگیر هستید؟ در این مقاله می خواهیم به شما بیاموزیم که چگونه از موهای نازک خود مراقبت کنید و موجب تقویتشان شوید.

8 قانون برای افرادی که موهایی نازک دارند

سلامت نیوز: با مشکل نازکی موی سر درگیر هستید؟ در این مقاله می خواهیم به شما بیاموزیم که چگونه از موهای نازک خود مراقبت کنید و موجب تقویتشان شوید.

تارهای موی خود را تمیز نگه دارید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، ریچارد ماناح آرایشگر بین المللی به کسانی که موهایی نازک دارند توصیه می کند به شامپوی خود اهمیت ویژه ای بدهند چون موها وقتی چرب می شوند نازک تر از همیشه نشان می دهند. او همچنین توصیه می کند از شامپوهای حجم دهنده استفاده کنید تا موها ظاهری ضخیم تر پیدا کنند. استفاده از شامپوی خشک برای جذب چربی ها و حجم دادن به ریشه مو نیز بسیار کمک کننده است.

به صورت استراتژیک از نرم کننده استفاده کنید

اگر موهایتان کم حجم، شلخته و راکد شده، مشخص است که با نرم کننده به آنها وزن نمی دهید و یا نرم کننده را به تمام نقاط سر نمی زنید. ریچارد ماناح توصیه می کند به پایان موها که بیشتر از باقی قسمت های آن در معرض خشکی قرار دارد نرم کننده بزنید.

به اصلاح مو ادامه دهید

هر شش تا هشت هفته به آرایشگاه بروید و موها را مقداری اصلاح کنید تا ظاهری سالم و پرتر داشته باشند. همچنین از آرایشگر خود بخواهید بیش از حد موها را لایه لایه نکند. شکل موها باید طوری باشد که ضخیم نشان دهد مخصوصا در پایان موها. وقتی موها لایه لایه باشد یعنی لایه ها از یکدیگر بلندتر یا کوتاه تر باشند ظاهر موها نازک می شود.

از محصولات آرایشی استفاده کنید

اگر موهایی نازک دارید، محصولات آرایشی می توانند به عنوان صلاح مخفی تان عمل کنند، مخصوصا حجم دهنده هایی مانند فوم های ضخیم کننده مو. توصیه می شود در هر قسمت از مو که این محصولات آرایشی را استفاده کردید، از سشوار با باد سرد استفاده کنید تا ضخامتش بالا برود.

مواظب گرما باشید

مواظب باشید وسایل حرارتی موهایتان را خراب نکند. برای مثال 400 درجه فارنهایت مسلما برای موهای نازک بسیار بالا است. پس مواظب درجه حرارتی که موهای نازک خود را در معرضش قرار می دهید باشید.

از ماسک موی ترمیم کننده به صورت هفتگی استفاده کنید

دکتر جالیمن متخصص پوست و مو به مراجعینش که موهایی نازک دارند توصیه می کند هفته ای یکبار از ماسک مو استفاده کنند تا قسمت های آسیب دیده ترمیم شوند و ظاهر آنها ضخیم تر شود. دقت داشته باشید ماسک مویی که استفاده می کنید باید سرشار از آنتی اکسیدان ها از جمله ویتامین A و C و اسید چرب های ضروری باشد.

غذایی بخورید که به سلامت موها کمک کند

پروتئین پایه و اساس موهایی سالم است. بدون پروتئین بدنتان نمی تواند تارهای مویی که به صورت روزانه از دست می دهید را جایگزین کند. دکتر بروک آلپرت متخصص تغذیه توصیه می کند پروتئین مورد نیاز خود را از گوشت مرغ ارگانیک، سالمون وحشی، ماست یونانی ( یا ماست چکیده ) و همچنین منابع گیاهی پروتئین از جمله لوبیاها، دانه ها و آجیل ها دریافت کنید. آجیل ها و سالمون نه تنها سرشار از پروتئین هستند بلکه حاوی اسید چرب های امگا 3 که به سلامت فولیکول های مو کمک می کنند نیز می باشند. فولیکول های سالم مو منجر به داشتن موهایی سالم می شود. ماست یونانی نیز سرشار است از ویتامین B5 ( اسید pantothenic ) که می تواند به گردش خون و جریان آن به پوست کف سر کمک کند. جریان مناسب خون در کف سر به تولید مو کمک می کند. دکتر آلپرت می گوید: یکی از غذاهای مورد علاقه من برای حمایت از رشد موها دانه کدو است. این دانه های خوشمزه، سرشار از زینک هستند که بسیار مهم هستند چون کمبود آن موجب از دست دادن شدید موها می شود.

کمی قرص بخورید

مکمل ها می توانند تمام کمبودهای ویتامین و مواد معدنی را در برنامه غذایی تان بپوشانند. مواد مغذی همچون بیوتین و کراتین می تواند کمکتان کند، موهایی قوی تر و ضخیم تر بسازید. برای کسانی که موهایشان نازک است دکتر دندی اینگلمن متخصص پوست مو توصیه می کند پودرهایی استفاده کنند که حاوی کراتین، بیوتین، ویتامین های B3، B5، B6، مس و زینک باشند. برخی مکمل ها نیز هستند که مخصوص تقویت رشد مو و ضخامت هستند. می توانید پس از مشورت با پزشک خود یکی از این روش ها را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha