: كمیسیون بهداشت مجلس با پیشنهاد دولت در قانون برنامه توسعه پنجم مبنی بر تعیین تعرفه‌های پزشكی بخش خصوصی توسط وزارت بهداشت موافقت كرد البته این مصوبه باید به تأیید كمیسیون اجتماعی مجلس و تصویب نمایندگان در صحن علنی مجلس هم برسد.

تعیین تعرفه‌های پزشكی بخش خصوصی به وزارت بهداشت برمی‌گردد
انوشیروان محسنی بندپی، نائب رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌و‌گو با فارس افزود: مطابق اصلاحیه قانون برنامه توسعه پنجم كه به تصویب كمیسیون بهداشت و درمان مجلس رسید، تعیین تعرفه‌های پزشكی بخش دولتی، خصوصی و غیر دولتی به هیئتی در وزارت بهداشت واگذار می‌شود و شورای عالی بیمه نیز كه پیشنهاد شده به وزارت بهداشت برگردد این مصوبه را تأیید می‌كند.
وی گفت: بر این اساس تعرفه‌های پزشكی در بخش دولتی نیز باید به طور واقعی به اندازه قیمت تمام شده خدمت باشد و همین تعرفه برای بخش خصوصی باید بر اساس قیمت تمام شده خدمت به اضافه سودسرمایه و هزینه استهلاك محاسبه و از سوی وزارت بهداشت یا دولت اعلام شود.
محسنی بندپی افزود: البته بر اساس قانون جدید سازمان نظام پزشكی اختیار تعیین و اعلام تعرفه‌های پزشكی بخش خصوصی به این سازمان واگذار شده و این بحث كارشناسی اكنون در مجلس وجود دارد كه آیا قانون برنامه توسعه پنجم می‌تواند بر خلاف قوانین موضوعی مصوب مجلس باشد.
وی گفت: در صورت رفع این ابهام این مصوبه باید به تأیید و تصویب كمیسیون اجتماعی مجلس و صحن علنی مجلس هم برسد و هنوز تا قطعی و اجرایی شدن این پیشنهاد زمان زیادی لازم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha