یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 199783

بیماری های فصل زمستان تنها به گلو درد، آنفلوآنزا و سرماخوردگی محدود نمی شود. دسته دیگری از بیماری ها هم هستند که در آب و هوای سرد سیر وخیم شدن دارند و باید در برابر آنها از خود مراقبت کرد.

نکات ایمنی در مورد 6 مشکل شایع زمستانی

سلامت نیوز:بیماری های فصل زمستان تنها به گلو درد، آنفلوآنزا و سرماخوردگی محدود نمی شود. دسته دیگری از بیماری ها هم هستند که در آب و هوای سرد سیر وخیم شدن دارند و باید در برابر آنها از خود مراقبت کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت،صرفه نظر از گلودرد، و سرماخوردگی و آنفلوآنزا، آسم از جمله بیماری های شایع و عود کننده در فصل سرما است.

افراد مبتلا به این بیماری شاید ناچار باشند در بیشتر روزهای سرد در خانه بمانند بخصوص زماین که باد می وزد. پوشاندن دهان و بینی، مصرف به موقع داروها و به همراه داشتن اسپری راه نجات بیماران از عود بیماری است.

نوروویروس: این بیماری نیز در فصل زمستان شایع است. نورو ویروس‌ها گروهی از ویروس‌ ها هستند که سبب التهاب معده و دیواره روده‌ بزرگ (گاستروآنتریت) می ‌شوند. نوروویروس ‌ها گاهی مسمومیت غذایی هم نامیده می ‌شوند، زیرا آنها از طریق غذای حاوی این ویروس انتقال می ‌یابند. هنگامی که مردم به اسهال و استفراغ ناشی از نوروویروس ها مبتلا هستند، مهمترین نکته نوشیدن مایعات و آب برای جلوگیری از کم آبی بدن است. کودکان و افراد مسن باید بخصوص بیشتر از این نظر محافظت شوند چون بیشتر در معرض خطر هستند. با نوشیدن مایعات و در واقع آب درمانی، می توان خطر دهیدراتاسیون را کاهش داد.

دردناک شدن مفاصل: بسیاری از افراد مبتلا به آرتریت گزارش می دهند که در زمستان علائم بیماری شان وخیم تر می شود. سفتی و درد مفاصل در زمستان با ورزش ورزانه و تمرینات جسمی می تواند کاهش یابد. شنا در این میان یک ورزش ایده آل و بسیار مناسب برای مفاصل است.

زخم های سرد: این زخم ها گروهی از تاول های کوچک هستند که در هر نقطه از بدن می توانند ظاهر شوند. این زخم ها بسیار دردناک و ناخوشایند هستند و به دیگران هم منتقل می شوند زیرا ناشی از عفونت ویروسی هستند که می توانند با تب یا سرماخوردگی فعال شوند. درمان خاصی برای زخم های سرد وجود ندارد اما کاهش سطح استرس، گرفتن حمام گرم و پیاده روی می تواند مفید باشد. از طریق جلوگیری از انتقال عفونت های ویروسی مانند جلوگیری از ظرف غذای مشترک، بوسیدن افراد و یا عدم دست زدن به منطقه عفونت می توان از این زخم ها جلوگیری کرد.

حمله قلبی: حملات قلبی در زمستان شایع تر است آن هم به دلیل افزایش فشار خون و فشار بیشتر بر روی قلب. گرم ماندن در خانه و نگه داشتن درجه حرارت اتاق به میزان 21 درجه سانتی گراد یا 70 درجه فارنهایت، استفاده از بطری آب گرم یا پتو برقی برای گرم نگه داشتن رختخواب و پوشش مناسب برای بیرون رفتن از خانه شامل کلاه، شال گردن و دستکش می تواند در جلوگیری از حمله قلبی در زمستان موثر باشد.

نشانگان رینود: این پدیده با سرد شدن دستها و انگشتان خود را نشان می دهد. سرد شدن دستها نشانه ای از گردش خون ضعیف در عروق خونی است. در موارد شدید دارو باید برای کاهش علائم بکار رود. پرهیز از کشیدن سیگار یا نوشیدن کافئین، پوشیدن دستکش گرم، جوراب و کفش هنگام بیرون رفتن در هوای سرد می تواند مفید باشد.

پوست خشک: این مشکل هم در زمستان بسیار شایع است چون میزان رطوبت کم می شود. بر خلاف باور عموم لوسیون های مرطوب کننده و کرم ها توسط پوست به طور کامل جذب نمی شود. بهترین زمان برای مرطوب کردن پوست بعد از حمام کردن و قبل از خواب است.

منبع:nhs

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha