پنجمین جلسه شورای راهبری سلامت شهری بمنظور بررسی برنامه های مرکز ابتکارات اجتماع محور سلامت شهرداری تهران با حضور دکتر ایازی، دکتر مرندی، دکتر مننتی نماینده سازمان جهانی بهداشت جمهوری اسلامی ایران، دکتر ابطحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر گلمکانی و اساتید دانشگاهی برگزار شد.

پنجمین جلسه شورای راهبری سلامت شهری شهرداری تهران برگزار شد
به گزارش سلامت نیوز ،  دکترگلمکانی مدیرکل سلامت در مورد این جلسه اظهار داشت: شهرداری تهران در سال های اخیر برنامه های متنوعی را به قصد مشارکت پایدار شهروندان و بخشها در حفظ و ارتقای سلامت جامعه به اجرا گذارده است.  از آن جمله : تشکیل اداره کل سلامت در شهرداری و راه اندازی خانه های سلامت، خانه های اسباب بازی، مراکز فراموز، شبکه سلامت یاران شهر تهران، شوراهای سلامت محله و... در کنار این فعالیت ها ابتکارات جامعه محور نیز بطور پراکنده با ایجاد انگیزه در مردم و برقراری ارتباط تشویق آنها به مداخله در سلامت خویش جایی در خور توجه داشته است که باید برای ساماندهی آن فکری کرد.
وی افزود: علاقه مسئولان همواره براین بوده است که بسیاری از فعالیت ها از جمله برنامه های حوزه سلامت با مشارکت و قبول مسئولیت مردم و با همکاری بخش های مختلف درگیردرفرایند توسعه اقتصادی اجتماعی صورت پذیرد .
انتظار می رود با راه اندازی و فعال سازی مرکز ابتکارات جامعه محور این مهم در حوزه سلامت گسترش عملی بیابد تاعلاوه بر تکوین همکاری و هماهنگی میان بخش های مختلف در پرداختن به سلامت مردم و جلب مشارکت شهروندان، نظارت بر اجرای درست و بهنگام طرح ها نیز میسر شود.
گلمکانی گفت: در این جلسه آقای دکتر مننتی نماینده سازمان جهانی بهداشت ضمن اشاره به این موضوع که بحث مشارکت مردم در فعالیت های اجتماعی در دنیا کار دشوار و چالش برانگیزی است و برای اینکه بتوانیم همراهی مردم را در اجرای برنامه ها داشته باشیم می بایست ضمن استفاده از تجربیات سایر کشورها با انجام کار علمی و تجزیه و تحلیل های  دقیق آماری برنامه ریزی نماییم. همچنین آقای دکتر مننتی ابراز امیدواری نمود که این اقدام شهرداری گامی مؤثر برای عملیاتی نمودن برنامه های مشارکتی و جامعه محور باشد.
مدیرکل سلامت گفت: در این نشست طرح های در دست اقدام این مرکز معرفی شد و برخی از مجریان به ارائه طرح های مذکور پرداخته و به پرسش های حاضرین پاسخ دادند. از جمله برنامه هایی که در این مرکز در دست اقدام است:
1-     ابزار سنجش عدالت در سلامت
2-     شهر بدون دخانیات
3-     جامعه ایمن
4-     شهر دوستدار کودک
5-     شهر عاری از چاقی
6-     شهر دوستدار سالمند
7-     توانمندسازی شوراهای سلامت محله(تحقیقات جمعیتی)
8-     استقرار دبیرخانه دائمی همایش های سلامت شهری
9-    تأسیس انجمن علمی سلامت شهری


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha