یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 199793

اغلب خردل را برای تهیه غداهای لذیذ استفاده می کنیم؛ اما آنچه که نمی دانیم فوائد متعدد خردل برای سلامتی بدن است.

برای درمان سوختگی از این ماده استفاده کنید!

سلامت نیوز:اغلب خردل را برای تهیه غداهای لذیذ استفاده می کنیم؛ اما آنچه که نمی دانیم فوائد متعدد خردل برای سلامتی بدن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  العالم،، برطبق سازمان "LIVESTRONG " پروتئین، فیبر، ویتامین و مواد معدنیِ موجود در خردل زرد نقشی مهم در تقویت سلامت انسان دارند.

کاربردهای درمانی خردل چیست؟

- تسکین درد سوختگی:

محل سوختگی را با مقداری آب سرد خیس کنید، سپس آن را با لایه ای ازخردل بپوشانید. این اقدام نه تنها از ظاهر شدن آثار سوختگی جلوگیری می کند؛ بلکه شدت درد را نیز کاهش خواهد داد. خردل حاوی ترکیبات آلیل ایزوتیوسیانات است که به عنوان پادزهر استرس عمل می کند و حتما به کاهش دردهای سوختگی منجر می شود.

ـ درمان گرفتگی عضلات:

خردل می تواند گرفتگی پاها و یا آنچه که معروف به Cramps است، کاهش دهد. اگر دچار این درد هستید، یک قاشق از خردل زرد را مصرف کنید.

ـ مقابله با سرطان:

پژوهشگران می گویند که ترکیبات آلیل ایزوتیوسیاناتِ موجود در خردل با سرطان مقابله می کند. بنا به تحقیقات صورت گرفته، خردل از رشد سرطان در بدن جلوگیری می کند و می تواند درمانی مؤثر برای آن باشد.

ـ تسکین گلودرد:

برای تسکین گلودرد، یک قاشق غذاخوری از دانه های خردل را با آب نیم عدد لیموترش و یک قاشق غذاخوری نمک و یک قاشق عسل با یک لیوان آب جوشیده مخلوط کنید. آنگاه بگذارید این مخلوط سرد شود، سپس آن را غرغره کنید.


منبع:سایت اوقات الشام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha