یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 199801

مدیر روابط عمومی شرکت آبفای استان اصفهان گفت: قطعی آب اصفهان حداقل تا ساعت 17 امروز ادامه خواهد داشت.

مخازن آب اصفهان خالی شد

سلامت نیوز:مدیر روابط عمومی شرکت آبفای استان اصفهان گفت: قطعی آب اصفهان حداقل تا ساعت 17 امروز ادامه خواهد داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،سید اکبر بنی طبا  با بیان اینکه قطعی آب اصفهان حداقل تا ساعت 17 امروز ادامه دارد، اظهار کرد: قطعی آب اصفهان به همراه تمامی شهرهایی که از حوزه آبرسانی اصفهان بزرگ، آبرسانی می‌شوند تا زمانی که تصفیه خانه بابا شیخ علی وضعیت عادی پیدا کند، ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از امروز صبح کدورت آب اصفهان بالار فت و وضعیت رودخانه نیز بهم خورد، افزود: شب گذشته کمی از میزان گل و لای رودخانه فروکش کرد، اما از امروز صبح این روند سیر صعودی پیدا کرد که تا عصر نیز طول می‌کشد.

مدیر روابط عمومی شرکت آبفای استان اصفهان، سیلابی شدن رودخانه زاینده رود در بالا دست تا قبل از ورودی تصفیه خانه را مشکل اصلی این موضوع دانست و ادامه داد:  قطعی آب اصفهان حداقل تا ساعت 17 امروز ادامه خواهد داشت تا زمانی که تصفیه خانه بابا شیخ علی وضعیت عادی پیدا کند.
 
بنی طبا تصریح کرد: اگر در بالا دست بارندگی داشته باشیم این مشکل ادامه خواهد داشت، اما با راه ‌انداری سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ بارندگی در بالادست منجر به قطعی آب اصفهان نخواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: کل شهر اصفهان به همراه 56 شهری که از حوزه آبرسانی اصفهان بزرگ و تصفیه خانه بابا شیخعلی آبرسانی می‌شوند مشکل کمبود آب دارند، اما بعضی از این شهرها مخازن آب دارند و شدت کاهش فشار آب در آنجا کمتر است، اما مخازن شهر اصفهان به صورت کامل تمام شده است .

مدیر روابط عمومی شرکت آبفای استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر آب با 40 درصد ظرفیت وارد تصفیه خانه می‌شود، گفت: با بازگشت وضعیت عادی به تصفیه خانه ظرفیت آب کم کم افزایش پیدا می‌کند، اما این وضعیت حدود 7 ساعت دیگر طول می‌کشد.
 
بنی طبا اضافه کرد: همراه شهر اصفهان، 56 شهری که از حوزه آبرسانی اصفهان بزرگ، آبرسانی می‌شوند تحت تاثیر این کمبود هستند، ولی شدت آن در بخش‌های مختلف متفاوت است و شدیدترین حالت قطعی و کمبود آب در شهر اصفهان است که دو میلیون جمعیت دارد و اثر پذیری آن مستقیم و سریع‌تر است.

با بارش باران در روزهای گذشته در سرشاخه‌های رودخانه زاینده رود و هم‌چنین باسیل آبی شدن رودخانه در منطقه پل زمان خان و شدت زیاد باران، شرکت آبفا اصفهان برای جلوگیری از ورود گل و لای، دریچه‌های ورودی به تصفیه خانه باباشیخ علی را بست که این موضوع باعث کاهش فشار و حتی قطعی آب در سطح شهر اصفهان شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha