وزیر تعاون که برای پاسخ به سوال عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه در مجلس حاضر شده بود توضیحاتی را در رابطه با هزینه های طرح تحول سلامت ارائه داد.

پاسخ ربیعی به مصری درباره طرح تحول سلامت

سلامت نیوز: وزیر تعاون که برای پاسخ به سوال عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه در مجلس حاضر شده بود توضیحاتی را در رابطه با هزینه های طرح تحول سلامت ارائه داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،علی ربیعی در ابتدای سخنان خود با اشاره به آماری که مرضیه وحیددستجردی وزیر بهداشت دولت قبل به مجلس ارائه داده بود گفت: نرم پرداخت هزینه های مردم دنیا از جیب خودشان 18 درصد و این آمار در ایران 54 درصد است. فقط کشور پاکستان در منطقه بیشتر از ایران نیست. طبق اعلام ایشان 16.8 درصد از مردم هیچگونه بیمه پایه ای نداشتند و هر سال حدود 7.5 درصد از مردم به علت ابتلاء به بیماری های صعب العلاج به زیر خط فقر می رفتند.

او ادامه داد: در این میان طرح تحول سلامت به عنوان یک راهکار برای ارتقای سلامت طرحی بود که دولت آغاز کرد. ما در بحرانی ترین شرایط وارد کار شدیم و توانستیم میزانی از رضایت اجتماعی را به دست بیاوریم. ما در وزارت رفاه تلاش کردیم به کاهش میزان سهم پرداختی مردم را اعمال کنیم و این مبلغ را در بیمارستان های خودمان به نزدیک صفر و در سایر بیمارستان ها به 10 درصد برسانیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha