نتایج یك تحقیق جدید نشان داده است كه نوشیدن شیرشكلات پس از یك تمرین ورزشی سخت برای عملكرد بهتر پس از ورزش و بازسازی ماهیچه‌ها تاثیر مفیدی دارد.

شیرشكلات برای بازسازی ماهیچه‌ها پس از ورزش مفید است

در یك مجموعه تحقیقاتی شامل چهار پژوهش مختلف كه در كنفرانس این هفته كالج طب ورزش آمریكا ارائه شده است، محققان دریافتند كه شیر شكلات خاصیت شفابخش و تقویت كننده دارد و به بازسازی ماهیچه‌ها كمك می‌كند. این نوشیدنی بویژه با نوشیدنی‌های ورزشی كربوهیدراتی مقایسه شده است.

بر اساس این پژوهش جدید،‌ نوشیدن شیر شكلات بدون چربی پس از تمرین ورزشی می‌تواند به احیای بدن و تقویت دوباره آن كمك كند. مصرف این نوشیدنی سبب می‌شود كه بدن برای انجام تمرینات بعدی دوباره آماده شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی ماراتون بابیل، این نوشیدنی به طور كلی برای ساخت ماهیچه، تامین دوباره سوخت ماهیچه‌ای، ‌حفظ و نگهداری از بافت‌های ماهیچه‌ای و انجام تمرینات بعدی مفید و سودمند است.

بر اساس این پژوهش محققان پیشنهاد می‌كنند كه ورزشكاران می‌توانند، شیر شكلات بدون چربی را بعنوان یك جایگزین تغذیه‌ای اقتصادی به جای سایر نوشیدنی‌های ورزشی نیروزا و مغذی برای ترمیم ماهیچه‌های اسكلتی پس از تمرینات انتخاب كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha