نمایندگان مردم در خانه ملت با تاکید بر لزوم ارائه هرچه سریع تر لایحه حمایت از محیط بانان به مجلس از پیگیری آخرین وضعیت لایحه حمایت از محیط بانان در دولت خبر دادند.

چشم انتظاری مجلس و تاخیر دولت در ارایه لایحه حمایت از محیط بانان

سلامت نیوز:نمایندگان مردم در خانه ملت با تاکید بر لزوم ارائه هرچه سریع تر لایحه حمایت از محیط بانان به مجلس از پیگیری آخرین وضعیت لایحه حمایت از محیط بانان در دولت خبر دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  خانه ملت  محیط‌بانان افرادی هستند که به منظور حفظ منابع طبیعی، محیط زیست و حیات وحش در مقابل تهدید، طمع و تخریب ها شجاعانه ایستادگی کرده و با سربازان وطن که به نوعی از مرز و بوم این کشور دفاع می‌کنند، تفاوتی ندارند اما با وجود سختی کار همچنان از مشکلات اجتماعی، معیشتی و اقتصادی زیادی رنج می برند.

در این باره نمایندگان مردم در مجلس، تصویب و اجرای لایحه حمایت از محیط بانان را در رفع مشکلات این قشر موثر دانسته و معتقد هستند مسائل قضایی، حقوقی، اداری و معیشتی و همچنین بهبود تجهیزات آنها باید در این لایحه دیده شده و همچنین افزایش اختیارات این قشر به عنوان ضابط قضایی در دفاع از خود و همچنین حیات وحش در مواجهه با شکارچیان غیرمجاز باید یکی از محورهای  اصلی لایحه مذکور باشد.

نمایندگان مردم در خانه ملت با تاکید بر اینکه با وجود شهید محسوب شدن محیط بانان حین خدمت اما از تمامی مزایای شهدا برخوردار نمی‌شوند، متذکر شدند این مهم باید در لایحه حمایت از محیط بانان دیده شود تا محیط بانانی که برای حفاظت از منابع طبیعی و حیات وحش کشور جان خود را از دست می دهند از تمامی مزایای شهدا برخوردار شوند.

معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست طی روزهای اخیر از پایان کار بررسی لایحه حمایت از محیط‌بانان در دولت خبر داد و تاکید کرد این لایحه به زودی به مجلس ارائه خواهد شد.

 

شاعری: محیط بانان شهید باید از تمامی مزایای شهدا برخوردار شوند/ تاکید برافزایش اختیارات محیط بانان به عنوان ضابط قضایی

علی محمد شاعری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، بر لزوم ارائه سریع تر لایحه حمایت از محیط بانان به مجلس تاکید کرد و افزود: هر چند بارها بر ارائه فوریت دار این لایحه تاکید شده و مقرر شد دولت هرچه سریع تر آن را تنظیم و به مجلس ارائه کند اما مجلس همچنان در چشم انتظاری به سر می برد.


نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با تصویب و اجرای لایحه حمایت از محیط بانان مشکلات اجتماعی این قشر رفع می شود، ادامه داد: مسائل قضایی، حقوقی، اداری و معیشتی محیط بانان و همچنین بهبود تجهیزات آنها باید در لایحه حمایت از محیط بانان دیده شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: افزایش اختیارات محیط بانان به عنوان ضابط قضایی در دفاع از خود و همچنین حیات وحش در مواجهه با شکارچیان غیرمجاز باید یکی از محورهای  اصلی این لایحه باشد.

شاعری با تاکید بر اینکه با وجود شهید محسوب شدن محیط بانان حین خدمت اما از تمامی مزایای شهدا برخوردار نمی شوند، گفت: این مهم باید در لایحه حمایت از محیط بانان دیده شود تا محیط بانانی که برای حفاظت از منابع طبیعی و حیات وحش کشور جان خود را از دست می دهند از تمامی مزایای شهدا برخوردار شوند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس دهم، ادامه داد: محیط بانان افراد زحمتکش و سختکوشی هستند که بدون هیچ چشمداشتی در مقابل متعدیان به محیط زیست، شکارچیان غیرمجاز و دشمنان طبیعت و زمین خواران ایستادگی می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: سختی کار منحصر به فرد محیط بانان باید در زمره مشاغل سخت قرار گرفته و حقوق و مزایای آنها باید به صورت مناسب در لایحه مذکور دیده شود.

شاعری ادامه داد: باید تمهیداتی اندیشیده شود که اگر محیط بانان مجبور شوند در مقابله با شکارچیان غیرمجاز از خود دفاع کنند در محاکم قضایی مورد حمایت جدی قرار گیرند و مانند نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی شناخته شده و از آنها حمایت شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه محیط بانان کشور از نظر تعداد و تجهیزات حریف شکارچیان مسلح غیرمجاز نیستند، از وجود 2700 محیط بان در کشور خبر داد و گفت: این تعداد محیط بان توان حفاظت از 16 میلیون هکتار منطقه حفاظت شده را ندارند و چنانچه به دنبال حفاظت از این میزان عرصه طبیعی هستیم به حداقل 10 هزار نیروی مسلح و آموزش دیده نیاز داریم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تمامی مشکلات محیط بانان مانند کمبود نیروی انسانی و همچنین تجهیزات آنها باید در لایحه حمایت از محیط بانان دیده شود و دولت هر چه سریع نسبت به ارائه آن به مجلس اقدام کند.

 
کیخا: کمیسیون کشاورزی پیگیر آخرین وضعیت لایحه حمایت از محیط بانان در دولت

احمدعلی کیخا، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس هم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، از پیگیری آخرین وضعیت لایحه حمایت از محیط بانان در دولت از سوی کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: کمیسیون کشاورزی باید به صورت جدی  این لایحه را از سوی هیات دولت پیگیری کند.


نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طبق اظهارات رئیس سازمان حفاظت محیط زیست لایحه حمایت از محیط بانان به زودی به مجلس ارائه می‌شود، گفت: امیدواریم این لایحه هرچه سریع‌تر از سوی دولت تعیین تکلیف شده و به مجلس ارائه شود زیرا محیط بانان از مشکلات اجتماعی، اقتصادی و معیشتی زیادی رنج می برند که تصویب و اجرای این لایحه می تواند در بهبود وضعیت آنها تا حدود زیادی موثر باشد.

وی خواستار ارائه هر چه سریع تر لایحه حمایت از محیط بانان به مجلس شد و ادامه داد: در جهت رفع مشکلات حقوقی و اجتماعی محیط بانان می طلبد این لایحه هر چه سریع تر به مجلس ارائه شود.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم رفع خلاء های قانونی برای حمایت  از محیط بانان در لایحه حمایت از محیط بانان، تصریح کرد: تامین ابزار و تجهیزات مورد نیاز این قشر باید در این لایحه دیده  شده و جامع نگری لازم  در جهت رفع مشکلات محیط بانان در لایحه مذکور مد نظر قرار گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست و حیات وحش کشور تنها با افزایش تعداد محیط بانان تحقق نمی یابد، گفت: در این باره باید مشارکت جوامع محلی و عشایر را همچون گذشته در بحث حفاظت از حیات وحش ومحیط زیست مطرح کرد زیرا حفاظت بهتر از حیات وحش کشور مستلزم همکاری جوامع محلی، روستاییان و عشایر است.

 
ابتکار: پایان کار بررسی لایحه حمایت از محیط‌بانان در دولت/لایحه به زودی به مجلس ارائه می‌شود

معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز، از پایان کار بررسی لایحه حمایت از محیط‌بانان در دولت خبر داد و گفت: این لایحه به زودی به مجلس ارائه خواهد شد.
 

لایحه حمایت از محیط‌بانان در کمیسیون لوایح دولت

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، ادامه داد: حذف موضوع افزایش حقوق و مزایای محیط‌بانان از لایحه هوای پاک به دلیل عدم ارتباط این موضوع با هوا انجام گرفت و در لایحه حمایت از محیط بانان بدان پرداخته خواهد شد، لایحه حمایت از محیط‌بانان بررسی و آماده شده و هم اکنون در کمیسیون لوایح دولت مطرح است بنابراین به زودی به مجلس ارائه خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha