سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تلاش کمیسیون بهداشت برای جلوگیری از پرداخت‌های غیرمتعارف به پزشکان خبر داد و گفت: افزایش مالیات بردرآمد پزشکان از جمله راهکارها است.

تلاش کمیسیون بهداشت برای جلوگیری از پرداخت‌های غیرمتعارف به پزشکان

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تلاش کمیسیون بهداشت برای جلوگیری از پرداخت‌های غیرمتعارف به پزشکان خبر داد و گفت: افزایش مالیات بردرآمد پزشکان از جمله راهکارها است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،محمدنعیم امینی فرد، درباره ضرورت تعیین سقف دستمزد برای پزشکان، افزود: بدون شک در حال حاضر هیچ راهی جزو مدیریت منابع حوزه سلامت وجود ندارد زیرا یکی از مشکلات اساسی طرح تحول سلامت عدم مدیریت منابع در این حوزه است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس به بررسی نظرات و راهکارهای مختلفی برای چگونگی مدیریت منابع سلامت پرداخته است که یکی از این راهکارها تعیین سقف دستمزد برای پزشکان است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: البته پیشنهاداتی هم مطرح شده مبنی بر اینکه در کنار افزایش دستمزد پزشکان، شاهد افزایش مالیات نیز باشیم که این موضوع بیشتر از موارد دیگر مورد نظر نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس واقع شده است.

وی یادآور شد: اینکه باید تغییری در سیستم پرداخت وزارت بهداشت شکل گیرد امری بدیهی است اما چگونگی اجرای آن هنوز در حال بررسی است و اعضای کمیسیون به یک جمع بندی واحدی نرسیده‌اند.

امینی فرد با بیان اینکه افزایش مالیات بر درآمد پزشکان مزایای زیادی دارد، تاکید کرد: این امر باعث حفظ انگیزه کاری بین پزشکان شده و از پرداخت های غیرمعقول در حوزه سلامت جلوگیری می‌کند، از سویی دیگر اگر بتوانیم تامین نیروی متخصص را به اندازه کافی داشته باشیم هم از پرداخت‌های غیرمتعارف جلوگیری می کنیم و هم کیفیت خدمات را افزایش خواهیم داد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: به عنوان مثال اگر در شهری دو الی سه متخصص زنان وجود داشته باشد میزان دستمزد به پزشک بین این سه پزشک تقسیم خواهد شد از سویی دیگر کیفیت نیز افزایش می یابد لذا اعضای کمیسیون نیز به دنبال راهکاری برای تعیین تکلیف دستمزد پزشکان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha